နမိဇာတ္ေတာ္ႀကီးသည္ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔တြင္ ေလးခုေျမာက္ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသလတိုင္း၊ သာဝတၳိျပည္တြင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္
ဝိေဒဟရာဇ္တိုင္း မိထိလာျပည္သို႔ ေဒသစာရီ ႂကြေတာ္မူခိုက္ ဂါထာ ၁၂၀ ျဖင့္
တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ဤေနမိဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ထိုဇာတ္ေတာ္၌
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နိကၡမပါရမီကို အထူးျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူသည္။
ေနမိဇာတ္ေတာ္ အေၾကာင္းအရာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါ ဝိေဒဟရာဇ္တိုင္း မိထၲိလာျပည္၌
မဃေဒဝအမည္ရွိေသာ မင္းစိုးစံသည္။ မင္းႀကီးသည္ တရားေတာ္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသေၾကာင့္
တစ္ခါေသာ္ ဆံပင္မုတ္ဆိတ္ ျပင္ဆင္ေပးေသာ ဆတၱာသည္အား မိမိဦးေခါင္း၌
ဆံပင္ျဖဴကို ျမင္လၽွင္ မိမိအား ေလၽွာက္ၾကားရန္ မွာထား၏။ တစ္ေန႔ေသာ္
ဆတၱာသည္သည္ မင္းႀကီးဦးေခါင္း၌ ဆံပင္ျဖဴ တစ္ပင္ေတြ႕၍ ေလၽွာက္ၾကားေလရာ
မင္းႀကီးသည္ သားႀကီးအိမ္ေရွ႕မင္းကို ထီးနန္းအပ္ၿပီးေနာက္ မိမိကဲ့သို႔
ဆံပင္ျဖဴကို ျမင္ေတြ႕ရေသာ အရြယ္တြင္ ေတာထြက္ရန္ မွာၾကား၍ ေတာထြက္သြားသည္။
ထိုသို႔အားျဖင့္ သားေျမးျမစ္ အဆက္ဆက္တို႔ ထီးနန္းစိုးစံ၍
ဆံပင္ျဖဴေသာအခ်ိန္တြင္ ေတာထြက္ၾကကုန္သည္။
ထိုမဃေဒဝမင္းမွ ၈၃၁၉၉၉ ေယာက္ေျမာက္ေသာ မင္းသည္ မိထၲိလာျပည္ႀကီး၌
စိုးစံသည္။ ထိုမင္း၌ ေနမိကုမာရ အမည္ရွိေသာ သားေတာ္တစ္ပါးရွိသည္။
ေနမိမင္းသားသည္ ဒါနသီလ၌ အက်င့္ထုံသည္။ ခမည္းေတာ္ ေတာထြက္ေတာ္မူေသာအခါ
ထီးနန္းဆက္ခံေလသည္။
တစ္ခါေသာ္ ေနမိမင္းႀကီးသည္ ဒါနကျမတ္သေလာ သီလကျမတ္သေလာဟု
ေတြးေတာမရျဖစ္၍ ေနရာ သိၾကားမင္းသိရွိသျဖင့္ ကိုယ္ထင္ျပလာ၍ သီလက ဒါနထက္
ျမတ္ေၾကာင္းကို ေဟာေျပာၿပီးေနာက္ သိၾကားမင္း နတ္ျပည္သို႔ ျပန္သည္။
သိၾကားမင္းသည္ နတ္ျပည္၌ နတ္သဘင္ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္ေသာအခါ
အျခားနတ္မ်ားက သိၾကားမင္း အဘယ္အရပ္သို႔ ႂကြေနေၾကာင္းကို ေမးၾကသျဖင့္
ေနမိမင္းႀကီး၏ ယုံမွားျပႆနာကို ေျဖခဲ့ပုံႏွင့္ ေနမိမင္းႀကီး၏ အက်င့္သီလကို
ခ်ီးက်ဴးေျပာျပသည္။ ထိုအခါ နတ္မ်ားက ထိုသို႔အက်င့္သီလ ျပည့္စုံေသာ
ေနမိမင္းႀကီးကို ဖူးျမင္လိုၾကသျဖင့္ နတ္ျပည္သို႔ ပင့္ေဆာင္ျပသရန္
သိၾကားမင္းအား ေတာင္းပန္ၾကသည္။
သိၾကားမင္းသည္ မာတလိနတ္သားအား သိေႏၶာျမင္း တစ္ေထာင္ကေသာ ေဝဇယႏၲာရထားကို
ျပင္ဆင္ေစ၍ လူ႔ျပည္သို႔ေစလႊတ္ကာ ေနမိမင္းႀကီးကို ေဆာင္ယူေစသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ မိထိလာ ျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ လျပည့္ေန႔ျဖစ္သည္ႏွင့္ လဝန္းကု
ေမၽွာ္ၾကည့္ခိုက္ နတ္ရထားကို ျမင္ၾကရသည္။ မာတလိလည္း ေနမိမင္းႀကီးကို
ေလၽွာက္ၾကားေခၚရာ မင္းႀကီးသည္ ျပည္သူမွူးမတ္အမ်ားကို ေခၚယူ၍
မိမိတန္ျပည္သို႔ ေခတၱသြားခိုက္ အလွူေပးျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း စေသာ
ကုသိုလ္ေကာင္းမွု ျပဳျမဲဝတ္ကို မခၽြတ္မယြင္း မကင္းမေပါ့
မေလ်ာ့မေမ့ရစ္ၾကႏွင့္ဟူ၍ မွာထားၿပီးလၽွင္ လိုက္ပါသြားေလသည္။
လမ္းခရီးတြင္ နတ္သားက မင္းႀကီးအား ငရဲျပည္သို႔ သြားရာလမ္း၊
နတ္ျပည္သို႔ သြားရာလမ္းဟူ၍ လမ္းေၾကာင္း ၂ ခု ရွိရာ ေရွးဦးစြာ
မည္သည့္လမ္းျဖင့္ သြားလိုေၾကာင္းကို ေမးသည္။ ေနမိမင္းႀကီးက ၂ လမ္းလုံးကို
ေရာက္လို ျမင္လိုေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ ငရဲျပည္ဘက္သို႔ ရထားကို
ဦးစြာႏွင္သည္။
ထိုသို႔အားျဖင့္ ေနမိမင္းႀကီးသည္ လမ္းခရီးတြင္ ေဝတရဏီငရဲ၊ သုနခငရဲ အစရွိေသာ ငရဲဘံုကို ေတြ႕၏။
တစ္ဖန္ နတ္ျပည္လမ္းျဖင့္ ခရီးႏွင့္ျပန္ေသာ္ ဗီရဏီနတ္ဘုံ၊ ေသာနဒိန္နတ္ဘုံ
အစရွိေသာ နတ္ဘုံတို႔ကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီးေနာက္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္
စိတၱကုဋ္တံခါးမုခ္သို႔ ေရာက္သည္။ နတ္အမ်ားလည္း ေသာင္းေသာင္းျဖၿဖ
ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ထိုေနာက္ နတ္ဘုံဗိမာန္မ်ားကို ျပသ၍ နတ္ျပည္၌ပင္ စံေနရန္
သိၾကားမင္းက ဖိတ္ၾကားသည္။
ေနမိမင္းႀကီးကမူ သူတစ္ပါး၏ ဘုန္းကံျဖင့္ ရအပ္ေသာ ေနရာ၌ မစံလိုေသးပဲ
လူ႔ဘံု၌ပင္ လူအမ်ားအား တရားေရွ႕ေဆာင္ ညႊန္ျပလိုေသးေၾကာင္းျဖင့္
ျငင္းပယ္သည္။
ေနမိမင္းႀကီးသည္ နတ္ျပည္၌ လူတို႔အေရအတြက္အားျဖင့္ ခုနစ္ရက္စံပယ္၍
နတ္ပရိသတ္အေပါင္းတို႔အားလည္း ဒါနသီလ အက်ိဳးမ်ားကို ေဟာေျပာသည္။ ထိုေနာက္
လူ႔ျပည္သို႔ ျပန္လိုေၾကာင္းကို ခြင့္ေတာင္းသျဖင့္ မာတလိနတ္သား ႏွင္ေသာ
ေဝဇယႏၲာရထားျဖင့္ မိထိလာျပည္သို႔ ျပန္လည္ႂကြခ်ီခဲ့သည္။ မိထိလာျပည္မွ
တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကလည္း ဝမ္းေျမာက္စြာ ႀကိဳဆိုၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ မင္းႀကီးသည္ မိဖုရား သားေတာ္သမီးေတာ္တို႔မွစ၍ ျပည္သူမ်ားအား
မိမိျမင္ခဲ့ရေသာ ငရဲဘုံ၊ နတ္ဘုံမ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္လည္ေျပာျပသည္။
ျပည္သူအမ်ားလည္း တရားေစာင့္သုံးၾကသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ေနမိမင္းႀကီးသည္
ထီးနန္းစိုးစံရာ တစ္ေန႔ေသာအခါ ေဘးေလာင္းေတာ္တို႔ကဲ့သို႔ ဆံပင္ျဖဴကို
သိရွိေတာ္မူေသာ အခ်ိန္၌ ထီးနန္းကို ကာလရ႒မည္ေသာ သားေတာ္အား လႊဲအပ္ၿပီးလၽွင္
ေတာထြက္ရဟန္းျပဳ၍ အသက္ထက္ဆုံးေနသည္။
No comments:
Post a Comment