Wednesday, June 6, 2012

ေရ၀တဗုဒၶ၀င္

ဘုရားရွင္ေလးဆူပြင့္ေသာ သာရမ႑ကမၻာတြင္ ဒုတိယေျမာက္ ပြင့္ေတာ္မူသည့္ သုမနဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ လူတို႔၏ သက္တမ္းကိုးေသာင္းမွ ဆယ္ႏွစ္တမ္းအထိ ဆုတ္ယုတ္ ခဲ့ၿပီး တစ္ဖန္ ဆယ္ႏွစ္တမ္းမွအသေခ်ၤယ်တမ္းထိ တိုးတက္ခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအသေခ်ၤယ် တမ္းမွ ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ျပန္ရာ အသက္တမ္းေျခာက္ေသာင္းသို႔ေရာက္ေလလွ်င္ ေရ၀တဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူ ခဲ့သည္။

ေရတ၀ဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
ေရ၀တဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူ ၿပီးသည့္အဆံုး၌ အေလာင္းေတာ္တို႔၏ ဓမၼတာအရ တုသိတာနတ္ျပည္၌ စံေနေတာ္မူခဲ့သည္။ နတ္ျဗဟၼာတို႔က အေလာင္းေတာ္နတ္သားအား ေလာကတြင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္၍ လူ႕ျပည္သို႔ ဆင္းရန္ ေတာင္းပန္ခဲ့ၾကသည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ ေတာင္းပန္ခ်က္ အရ တုသိတာနတ္ျပည္မွ နတ္သက္ေခြၽ၍ လူ႕ျပည္ သုဓည၀တီေနျပည္ေတာ္ ၀ိပုလမင္းႀကီး၏အဂၢမေဟသီ ၀ိပုလာမည္ေသာ မိဖုရားႀကီး၏ သန္႔ရွင္း သိုက္ၿမိဳက္ ၀မ္းၾကာတိုက္၌ ပဋိသေႏၶ စြဲေနစံေပ်ာ္ ကိန္းေအာင္းေတာ္ မူခဲ့သည္။ ဆယ္လလြန္ေျမာက္ အခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ စိတၱကုဋ္ေတာင္မွ ေရႊဟသၤာမင္း ထြက္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ မယ္ေတာ္၏ ၀မ္းၾကာတိုက္မွ မီး႐ႈးသန္႔စင္ဖြား ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္မင္းသား ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူေသာအခါ၊ ဖြားျမင္ေတာ္မူ ေသာအခါတို႔၌ နိမိတ္ႀကီးမ်ား ထင္ခဲ့သည့္အျပင္ အေလာင္း ေတာ္ဟူသမွ်တို႔၌ျဖစ္ေပၚရသည့္ ဓမၼတာအတိုင္း အထူးအံ့ၾသဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ထီးနန္းစိုးစံေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္ ေရ၀တမင္းသားသည္တေရြ႕ေရြ႕ႀကီးေျမာက္ အရြယ္ ေရာက္လာေသာအခါ သုဒႆနာအမည္ရွိေသာမင္းသမီးႏွင့္ ေရႊလက္ထပ္၍ နန္းရပ္ထီးျဖဴ စိုးစံေတာ္မူခဲ့သည္။ အထူးထူး အျပားျပား တင့္တယ္ လွပေသာ သုဒႆနေရႊနန္းေဆာင္၊ ရတနဂၣိေရႊနန္းေဆာင္၊ အာေ၀ဠ ေရႊနန္းေဆာင္ဟူေသာ နန္းျပာသာဒ္သံုးေဆာင္တို႔၌ သုဒႆနာမိဖုရား အမွဴးရွိေသာ ရံေရြေတာ္ သံုးေသာင္းသံုးေထာင္တို႔၏ ခယလုပ္ေကြၽးျခင္းကို ခံယူလ်က္ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ေထာင္တို႔ ပတ္လံုး နတ္စည္းစိမ္ႏွင့္တူေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ခံစားေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ မင္းသား၏ သားေတာ္မွာ၀႐ုဏမင္းသား ျဖစ္ခဲ့၏။

ေတာထြက္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုသို႔ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို ခံစားေနေတာ္မူရာတြင္ သုဒႆနာမိဖုရားႀကီးမွ ၀႐ုဏမင္းသားကိုဖြားျမင္ေတာ္မူေသာအခါ နတ္တို႔ ဖန္ဆင္းျပသည့္ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း ဟူေသာ နိမိတ္ႀကီး ေလးပါး တို႔ကို ျမင္ေတာ္မူၿပီး အေလာင္းေတာ္တို႔၏ ဓမၼတာအတိုင္း နတ္တို႔ ဆင္ယင္ေပးအပ္ေသာ အ၀တ္တန္ဆာတို႔ျဖင့္ အာဇာနည္ျမင္းကေသာ ရထားကို တက္စီးလ်က္ ဆင္၊ ျမင္း၊ ရထား၊ ေျခလ်င္ ဟူေသာ အဂၤါေလးပါး ရွိေသာ စစ္တပ္ႀကီးျဖင့္ ႀကီးက်ယ္စြာ ေတာထြက္ ေတာ္ မူခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆင္ယင္လာခဲ့ေသာ အ၀တ္တန္ဆာတို႔ကို ဘ႑ာစိုး အားေပးအပ္၍ ဆံေတာ္တို႔ကို လက္သံုးေတာ္သန္လ်က္ျဖင့္ ပယ္ျဖတ္ကာ ေကာင္းကင္သို႔ ပစ္လႊင့္ ေတာ္မူခဲ့၏။ သိၾကားမင္းသည္ ဆံေတာ္တို႔ကို ေရႊပန္းေတာင္းျဖင့္ ခံယူ၍ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္၊ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္၌ ေစတီတည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ ျဗဟၼာမင္း လွဴဒါန္းသည့္ ၾကာသကၤန္းကို ၀တ္႐ံုကာ ရဟန္းျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ အေလာင္းေတာ္ ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳေၾကာင္း ၾကားျမင္သိရွိၾကသည့္အခါ အေလာင္းေတာ္ကို အတုလိုက္၍ တစ္ကုေဋ အေရအတြက္ရွိေသာ ျပည္သားတို႔သည္ ရဟန္းျပဳေတာ္မူ ခဲ့ၾကသည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုရဟန္း တို႔ႏွင့္အတူ ခုနစ္လၾကာ ဒုကၠရစရိယာေခၚ ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အက်င့္ျမတ္တို႔ကုိ က်င့္ၾကံႀကိဳး ကုတ္အားထုတ္ ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ကဆုန္လျပည့္ ဘုရားျဖစ္အံ့ ေသာေန႔တြင္ သာဓုေဒ၀ီ အမည္ရွိေသာ သူေဌးသမီးလွဴဒါန္း အပ္သည့္ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ေတာ္ မူၿပီးလွ်င္ ထိုအရပ္ရွိ အင္ၾကင္းေတာ၌ ေနခိုေတာ္မူခဲ့သည္။

ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ အင္ၾကင္းေတာတြင္ ေနခိုေတာ္မူၿပီးေနာက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ အေ>ခအရံရဟန္းအေပါင္းကို စြန္႔ခြါၿပီး တစ္ပါးတည္း မဟာေဗာဓိပင္ရွိရွာ အရပ္သို႔ <ကေတာ္မူခဲ့သည္။ လမ္းခရီးအၾကား၌မထင္ရွားေသာ တကၠတြန္းတစ္ေယာက္ လွဴဒါန္းအပ္သည့္ ျမက္ရွစ္ဆုပ္တို႔ကို ခံေတာ္မူခဲ့၍ မဟာေဗာဓိ ကံ့ေကာ္ ပင္ရင္း ျဖန္႔ခင္း လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါးဆယ့္သံုးေတာင္ ပမာဏရွိေသာ အပရာဇိတ ပလင္ေတာ္ ေပၚေပါက္ေတာ္မူလာခဲ့သည္။ ထိုအပရာဇိတပလင္ေတာ္ထက္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ စံေနေတာ္မူလ်က္ အဂၤါေလးပါးရွိေသာ ၀ီရိယကိုေဆာက္တည္ေတာ္မူကာ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ေတာ္မူၿပီး ထိုေန႔ ေနမ၀င္မီ မာရ္စစ္သည္ ဗိုလ္ပါတို႔ကိုေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ တစ္ဆက္တည္းပင္ ညဥ့္ဦးယံ၌ ပုေဗၺနိ၀ါသÓဏ္၊ သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳÓဏ္တို႔ကို ရေတာ္ မူခဲ့သည္။ မိုးေသာက္ယံ၌ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို အႏုလံုပဋိလံု အစုန္အဆန္ အားျဖင့္ သံုးသပ္ေတာ္မူခဲ့ရာ ေနအ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အရဟတၱမဂ္Óဏ္ႏွင့္တကြ အာသ၀ကၡယ Óဏ္ေတာ္ျမတ္ကို ထိုးထြင္း သိျမင္ေတာ္မူကာ ေလာကသံုးပါး၌ အတုမရွိေသာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဓမၼစၾကာတရားဦးေဟာေတာ္မူျခင္း
ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိပင္ အနီးမွာပင္ သတၱသတၱာဟ ေလးဆယ့္ကိုးရက္ အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာျဖင့္ စံေနေတာ္မူခဲ့၏။ အ႒မသတၱာဟသို႔ ေရာက္ေသာအခါ တရားေဟာရန္ ျဗဟၼာမင္း၏ ေတာင္းပန္ျခင္းကို လက္ခံေတာ္မူခဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္ အေလာင္းေတာ္ ဘ၀ ေတာထြက္စဥ္က လိုက္ပါေတာထြက္ခဲ့ၾကေသာတစ္ကုေဋေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ရွိရာ မဟာေဗာဓိ ပင္မွ တစ္ဆယ့္ရွစ္ယူဇနာ ကြာေ၀းေသာ ၀႐ုဏဥယ်ာဥ္သို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ တစ္ခဏ ခ်င္း<ကသြားေတာ္မူခဲ့၏။ တစ္ကုေဋေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ဘုရားရွင္အား ခရီးဦးႀကိဳဆို ၾကကုန္လ်က္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္၌ ေနထိုင္ၾကကာ ဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္ခဲ့ၾကသည္။ထိုအခါ ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းေတာ္တို႔အား ဘုရားရွင္တို႔ ေဟာၾကား ေတာ္မူျမဲျဖစ္သည့္ ဓမၼစကၠ ပတၱနသုတ္ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ ေဒသနာေတာ္၏ အဆံုး၌ တစ္ကုေဋေသာ ရဟန္းတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ ၾကကုန္၏။ ေအာက္မဂ္ ေအာက္ဖိုလ္၌ တည္ေသာသတၱ၀ါ အေရအတြက္ ကာလအပိုင္းအျခား မရွိ မ်ားျပားခဲ့ကုန္၏။

ေဂါတမဘုရား အေလာင္းေတာ္ဗ်ာဒိတ္ခံျခင္း
ေရ၀တဘုရားရွင္၏ လက္ထက္ေတာ္၌ ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပုဏၰားတုိ႔၏ အတတ္ပညာတို႔၌ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေသာ အတိေဒ၀ပုဏၰား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုပုဏၰားသည္ ေရ၀တဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရ၍ တရားေတာ္ကို နာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလရာ လြန္စြာၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ သရဏဂံု သံုးပါး၌ တည္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္၏ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္တို႔ကို ဂါထာတစ္ေထာင္ ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးေလွ်ာက္ဆိုခဲ့၏။ အဖိုးက်ပ္တစ္ေထာင္ ထိုက္တန္ ေသာ အေပၚ႐ံု အ၀တ္ကို ဘုရားရွင္အား လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့၏။ ထိုအခါ ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ အေလာင္းေတာ္ အတိေဒ၀ပုဏၰားကို ဤကမၻာမွေနာက္ ႏွစ္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္သို႔ေရာက္ေသာ္ ဘဒၵကမၻာ၌ ေဂါတမ မည္ေသာ ဘုရားစင္စစ္ျဖစ္ေတာ္မူလတံ့ဟု ဗ်ာဒိတ္စကား ၾကားေတာ္မူခဲ့ သည္။ အေလာင္းေတာ္ အတိေဒ၀ ပုဏၰားသည္ ဘုရားရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္စကားကို ၾကားရေလလွ်င္ အလြန္၀မ္းေျမာက္ လက္ပမ္းေပါက္ခတ္လ်က္ ပါရမီေတာ္ တို႔ကို တိုးတက္ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူရန္ ျမဲျမံစြာ ေဆာက္တည္ခဲ့ေလသည္။

ေရ၀တဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား
ေရ၀တဘုရားရွင္၏(အဂၢသာ၀က)ျမတ္ေသာ တပည့္အစံုတို႔ကား အရွင္၀႐ုဏမေထရ္ႏွင့္ အရွင္ ျဗဟၼေဒ၀မေထရ္တို႔ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၍ အလုပ္အေကြၽး ရဟန္းေတာ္မွာ အရွင္သမၻ၀ မေထရ္ျဖစ္ခဲ့ ေလသည္။ (အဂၢသာ၀ိကာ)တပည့္မအစံု တို႔ကား အရွင္မဘဒၵါေထရီႏွင့္ အရွင္မ သုဘဒၵါေထရီတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၍ ပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ကား ကံ့ေကာ္ ပင္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ (အဂၢဥပ႒ာက) ျမတ္ေသာ အလုပ္အေကြၽးဒါယကာတို႔ကား ပဒုမသူေဌးႏွင့္ ကုÍၨရသူေဌးတို႔ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၍ (အဂၢဥပ႒ိကာ) ျမတ္ေသာ အလုပ္အေကြၽးဒါယိကာမတို႔သည္ သိရိမာႏွင့္ ယသ၀တီတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၏။ ေရ၀တ ဘုရားရွင္၏ အရပ္ေတာ္မွာ အေတာင္ရွစ္ဆယ္ ျမင့္ေတာ္မူခဲ့၍ ကိုယ္ေတာ္မွထြက္ေသာ ပကတိေရာင္ျခည္ေတာ္သည္ ေန႔ေန႔ညဥ့္ညဥ့္ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ယူဇနာ တိုင္တိုင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေတာ္မူခဲ့သည္။

(ဓမၼာဘိသမယ)တရားပြဲႀကီးမ်ား
ေရ၀တဘုရားရွင္၏ ၀႐ုဏဥယ်ာဥ္၌ ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားပြဲသည္ ေရွးဦးစြာေသာ (ဓမၼာဘိသမယ) တရားပဲြႀကီးျဖစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲႀကီး၌ ကုေဋတစ္ရာေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္ မူခဲ့၍ ေအာက္မဂ္၊ ေအာင္ဖိုလ္၌တည္ေသာ သတၱ၀ါတို႔ကား မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္မ်ားျပား ခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ ဥတၱရၿမိဳ႕၌ အရိႏၵမမင္း မင္းျပဳေနစဥ္ ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ ေဒသစာရီ <ကခ်ီေတာ္မူခဲ့၍ ဥတၱရၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ရာ အရိႏၵမမင္းသည္ လူေပါင္းသံုးကုေဋျခံရံလ်က္ ဘုရားရွင္အား ခရီးဦးႀကိဳဆိုခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္အား ဖူးေတြ႕ရသည့္အခါ လြန္စြာၾကည္ၫိုလွသျဖင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ တကြ သံဃာေတာ္မ်ားအား ပင့္ဖိတ္၍ ခုနစ္ရက္တိုင္တိုင္ ႀကီးစြာေသာ အလွဴႀကီးကို ေပး၍ သံုးဂါ၀ုတ္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ဆီမီးပူေဇာ္ပြဲႀကီးျဖင့္ ပူေဇာ္ခဲ့ေလ သည္။ ထိုအခါ ေရ၀တဘုရားရွင္က အရိႏၵမမင္းႀကီးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေသာ ဆန္းၾကယ္ေသာ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲႀကီးကား ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္(ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ ႀကီးတြင္ နတ္လူေပါင္း ကုေဋတစ္ေထာင္တို႔ သစၥာေလးပါးတရားကိုသိကာ ကြၽတ္တမ္း ၀င္ခဲ့ၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ တစ္ဖန္ အခါတစ္ပါး၀ယ္ ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ ဥတၱရနိဂံုးကို အမွီျပဳ၍ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး နိေရာဓသမာပတ္ကို ၀င္စားေတာ္မူခဲ့၏။ နိဂံုးေန လူအေပါင္းတို႔သည္ ယာဂု၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္စသည္ တို႔ကို ယူေဆာင္၍ သံဃာေတာ္တို႔အား ေပးလွဴခဲ့ၾက သည့္အျပင္ ဘုရားရွင္ကို မဖူးျမင္ခဲ့ရ၍ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေမးေတာ္မူခဲ့ၾကရာ သံဃာေတာ္မ်ားက ဘုရားရွင္သည္ နိေရာဓသမာပတ္၀င္စားေနေၾကာင္း ျပန္လည္အမိန္႔ရွိ ခဲ့ၾကသည္။ ခုနစ္ရက္ ေျမာက္၍ နိေရာဓသမာပါတ္မွ ထေတာ္မူလာေသာ ဘုရားရွင္ကို လူအေပါင္းတို႔ ဖူးျမင္ရေလလွ်င္ လြန္စြာၾကည္ၫို ခဲ့ၾက၏။ ဘုရားရွင္အား ဆည္းကပ္ လုပ္ေကြၽးခဲ့ၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ နိေရာဓ သမာပတ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ၾကကုန္၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က နိေရာဓ သမာပတ္၏ အက်ဳိးအာနိသင္တို႔ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲသည္ သံုးႀကိမ္ ေျမာက္(ဓမၼာဘိသမယ) တရားပဲြႀကီး ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုတရားပြဲႀကီး၌ နတ္လူအေပါင္း ကုေဋတစ္ရာ သစၥာေလးပါးကိုသိကာ ကြၽတ္တမ္း ၀င္ခဲ့ၾကသည္။

သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀းႀကီးမ်ား
ေရ၀တဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တြင္ သာ၀ကအစည္းအေ၀းႀကီး သံုးႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရ၀တ ဘုရားရွင္သည္ သုဓည၀တီၿမိဳ႕၌ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ ရဟန္းျပဳေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ မေရ မတြက္ႏိုင္ေသာ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္တို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူကာ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းကား ေရွးဦးစြာေသာ တပည့္ သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀း ႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ ေမခလၿမိဳ႕၌ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ ရဟန္းျပဳေတာ္ မူခဲ့ၾက ကုန္ေသာ ရဟႏၲာကုေဋတစ္သိန္းတို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္ မူကာ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပါတိေမာက္ျပေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းႀကီးကား ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ တပည့္သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခါတစ္ပါး၌ ပညာအရာ ဧတဒဂ္ရ ေတာ္မူေသာ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀က ၀႐ုဏမေထရ္သည္ ႀကီးစြာ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ရာ သူနာလာေမးခဲ့ၾကကုန္ေသာ လူအေပါင္းတို႔အား လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ပိုင္းျခား ေဖာ္ျပလ်က္ တရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။ ကုေဋတစ္သိန္းေသာ လူတို႔သည္ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည့္အျပင္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔လည္း ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ ေရ၀တ ဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းတို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူ၍ အဂၤါေလးပါးရွိေသာ သာ၀က အစည္း အေ၀းႀကီး၌ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းသည္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္ သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀းႀကီးပင္ျဖစ္ခဲ့၏။

ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္း
ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတို႔အား ဆယ္ပါးေသာ Óဏ္ေတာ္ အစြမ္းကို ျမင္ေတာ္မူေစကာ ေလာကႀကီး၌ အၿမိဳက္တရားကို ေဖာ္ျပေတာ္မူ၍ မီးစာကုန္သျဖင့္ ၿငိမ္းစဲသြားေသာ မီးေတာက္ မီးလွ်ံႀကီးပမာ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ေရ၀တဘုရားရွင္၏ ႐ူပကာယ ကိုယ္ေတာ္သည္လည္းေကာင္း၊ ဆယ္ပါးေသာတရားေတာ္သည္လည္းေကာင္း၊ ခ်ဳပ္ဆံုး ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ေလၿပီ။ ခပ္သိမ္းေသာ သခၤါရတရားတို႔သည္ တည္ျမဲေသာ အႏွစ္ မရွိကုန္။ အခ်ည္း ႏွီးသာ ျဖစ္ကုန္စြ။

ဓာတ္ေတာ္မ်ားတည္ရွိျခင္း
ေရ၀တဘုရားရွင္သည္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူခါနီးတြင္ ငါဘုရား မရွိသည့္ေနာက္ အလံုးစံုေသာ သတၱ၀ါတို႔ နတ္ရြာနိဗၺာန္ေရာက္ၾကေစရန္ ငါဘုရား၏ ဓါတ္ေတာ္တို႔သည္ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း မတည္ဘဲ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာကြဲျပား ပ်ံ႕ႏွံ႔ၾကေစကုန္သတည္းဟု ဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ကံ့ေကာ္ေတာ ဥယ်ာဥ္ႀကီး၌ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္တို႔သည္ ဇမၺဴဒိပ္ကြၽန္း တစ္ခြင္၌ ပ်ံ႕ႏွံ႔တည္ရွိ၍ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔၏ အပူေဇာ္ကိုခံယူေတာ္မူခဲ့ ေလသတည္း။