Wednesday, May 16, 2012

ဇနကၠဇာတ္ေတာ္

ဇနကဇာတ္ေတာ္ဟု အတိုခ်ဳံး၍ ေခၚေဝၚၾကေသာ မဟာဇနကဇာတ္ေတာ္သည္ "ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔">ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔တြင္ ဒုတိယေျမာက္ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္၍ မူရင္းပါဠိေတာ္၌ ဂါထာေပါင္း ၁၈၆ ဂါထာျဖင့္ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ သာဝတၳိျပည္ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ တစ္ေန႔သ၌ တရားသဘင္ဝယ္ အစည္းအေဝးျဖစ္ၾကလတ္ေသာ္၊​ရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ နိကၡမပါရမီ ျဖည့္ေတာ္မူပုံကို ခ်ီးမြမ္းၾကေလရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုပါရမီကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မဟာဇနက ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
ထိုဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို မင္းဘူးၿမိဳ႕ အရွင္ဦးဩဘာသသည္ ေလသာေက်ာင္း၊​ ​ေက်ာင္းတကာ ေမာင္ဝ၏သား ဒါယကာ ေမာင္ေထာက္က ေတာင္းပန္အပ္၍ ၁၁၄၇ ခုႏွစ္တြင္ ပါဠိေတာ္မွ ျမန္မာသို႔ အနက္ျပန္၍ ျပဳစုေတာ္မူသည္။
ဇနကဇာတ္ေတာ္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။
လြန္ေလၿပီးေသာအခါ ဝိေဒဟရာဇ္တိုင္း မိထၲိလာျပည္၍ မဟာဇနက အမည္ရွိေသာမင္းသည္ မင္းျပဳသည္။ ထိုမင္း၌​အရိ႒ဇနကမင္းသား၊ ေပါလဇနကမင္းသား ဟူ၍ သားေတာ္ႏွစ္ပါးရွိ၏။ အရိ႒ ဇနကမင္းသားအား အိမ္ေရွ႕အရာကိုေပး၏။ ေပါလဇနကမင္းသားအား ေသနာပတိအရာကို ေပး၏။ မင္းႀကီးနတ္ရြာစံေသာ္ အရိ႒ဇနကသည္ ခမည္းေတာ္၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံစိုးစံ၍ ေပလဇနကသည္ အိမ္ေရွ႕အရာ၌ တည္ေလသည္။ ထိုအခါ ေပါလဇနက အိမ္ေရွ႕မင္း၏ အတြင္းကၽြန္ယုံျဖစ္​ေသာ အမတ္တစ္ဦးသည္ မိမိအလို မျပည့္သည္ႏွင့္ မိမိ အရွင္သခင္ေပၚတြင္ အၿငိဳးထား၍​ အရိ႒ဇနက မင္းႀကီးထံ စံဝင္ၿပီးေသာ္ ဂုံးတိုက္ေခ်ာစား ေလသည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဂုံးေခ်ာေလေသာ္ မင္းႀကီးလည္း ငါ၏ ညီသည္ ငါ့ကို မေကာင္းႀကံရာ၏ဟု အယူရွိ၍ အိမ္ေရွ႕မင္းကို ဖမ္းဆီးေစၿပီးလၽွင္ အေႏွာင္အဖြဲ႕၌ ခ်ထားသည္။
ထိုအခါ အိမ္ေရွ႕မင္းသည္ ေနာင္ေတာ္အ​ေပၚ၌ မျပစ္မွားမိေၾကာင္း သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳေလရာ သစၥာ၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေလ၏။ ေပါလဇနကလည္း ဤသို႔ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေလေသာ္ ရြာငယ္မ်ားကို သိမ္း႐ုံး၍ လက္နက္ျပဳၿပီးလၽွင္ ေနာင္ေတာ္အား ယခင္က ရန္မလုပ္လိုေသာ္လည္း ယခု ရန္လုပ္ရေတာ့မည္ဟု ဆို၍ စစ္ထိုးေလ၏။ ဤသို႔ မင္းညီေနာင္တို႔ စစ္ထိုးရာ ေနာင္ေတာ္ အရိ႒ဇနကသည္ အေရးရွုံးနိမ့္၍​ နတ္ရြာစံေလေသာ္ အရိ႒ဇနကမင္းႀကီး၏ မိဖုရားႀကီးသည္ မိမိဝမ္း၌ ဘုရားေလာင္း မဟာဇနကမင္း၏ သေႏၶျဖင့္ထြက္ေျပးရာ သိၾကားမင္း၏ တန္ခိုးျဖင့္ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးထံ ေရာက္ေလသည္။ ထိုဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးထံ ေရာက္သည္တြင္ ဘုန္းသမၻာရွင္ျဖစ္ေသာ အေလာင္းေတာ္ မဟာဇနကမင္းသားကို ဖြားျမင္ေလသည္။
ဇနကမင္းသားလည္း အရြယ္ေရာက္လတ္ေသာ္ မိမိ၏မ်ိဳးရိုးကို မိခင္အား ေမးျမန္းရာတြင္ မိမိ၏ ဖခမည္းေတာ္သည္ မိထၲိလာျပည့္ရွင္ အရိ႒ဇနက မင္းႀကီးျဖစ္၍ ဦးရီးေတာ္ ေပါလဇနကသည္ မိထၲိလာျပည္၌ စိုးစံေနေၾကာင္း သိရွိေလ၏။ ထိုအခါ ဇနကမင္းသားသည္ မိမိ ခမည္းေတာ္၏ အရိက္အရာ ျဖစ္ေသာ မိထၲိလာျပည္ကို သိမ္းယူရန္ အႀကံျဖစ္သည္။ ဤသို႔သိမ္းယူနိုင္ရန္ အလို႔ငွာ ပင္လယ္ခရီးျဖင့္ သေဘၤာလႊင့္၍ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္နိုင္ေစရန္ မယ္​ေတာ္အား ခြင့္အႀကိမ္ႀကိမ္ပန္၍ သေဘၤာလြင့္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ဇနကမင္းသား၏ သေဘၤာသည္ ပင္လယ္ခရီး၌ နစ္ေလသည္။ ထိုအခါ သေဘၤာသား ခုနစ္ရာတို႔သည္ ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လကို တစ္စုံတစ္ခုမၽွမျပဳပဲ​ ငိုေႂကြးျမည္တမ္းလ်က္ပင္ ငါး၊ လိပ္၊​ ငမန္းတို႔၏ အစာျဖစ္ေလကုန္သည္။ ဘုရားေလာင္းကား ​ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လဝိရိယကို မေလၽွာ့ပဲ ခုႏွစ္ပတ္လုံး ပင္လယ္၌ ကူးေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ မဏိေမခလာ နတ္သမီးသည္ မနီးမေဝးေသာ ေကာင္းကင္က ကိုယ္ထင္ျပကာ ရပ္လ်က္ ေကာင္းျမတ္ေသာ လုံ႔လျဖင့္ တည္းကူးသေလာ၊ မူး႐ူးေသာစိတ္ျဖင့္ တည္းကူးသေလာဟု စုံစမ္းရန္ ‘တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ မေရာက္နိုင္ရာေသာ ဤမဟာသမုဒၵရာ၌ အပင္အပန္းကူးသျဖင့္ အဘယ္အက်ိဳးထူးကို ရ၍ ကိုယ္ဆႏၵျပည့္မည္ ထင္ျမင္ဖြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းကို ျပဳဘိသေလာ’ ဟု ေမး၏။ ထိုအခါ ဘုရားအေလာင္းသည္ ‘နတ္သမီး ေကာင္းစြာအားထုတ္လပ္ေသာ ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လသည္ အက်ိဳးမဲ့ ျဖစ္ဘူးသည္မရွိ။ ဤသမုဒၵရာကမ္းကို မျမင္ကာမၽွႏွင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ​ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လကို ေလၽွာ့ထိုက္အံ့နည္း။ ကမ္းကိုျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊​အက်ိဳးကို ျမင္သျဖင့္ ငါလုံ႔လျပဳသည္’ ဟု ဆိုသည္။
ထိုအခါ နတ္သမီးသည္ ဘုရားေလာင္း၏ တရားကို နာလိုေသာေၾကာင့္ ျပန္၍ စာနာတတ္ေလေသာ္ ဘုရားေလာင္းသည္ လုံ႔လျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေယာက္်ားမွန္လ်က္ႏွင့္ အသက္မရွိေသာ ကၽြန္းထင္းကဲ့သို႔ လုံ႔လမျပဳပဲ ေနသည္ဟု အမ်ားတကာတို႔ အျပစ္မတင္နိုင္ေစရန္ လုံ႔လကို ျပဳသင့္ေၾကာင္း ေျပာျပသည့္အျပင္ လုံ႔လအက်ိဳးကို လက္ငင္းခံစားရေၾကာင္း ျပလို၍ ‘ဤသမုဒၵရာ၌​ငါႏွင့္အတူ သေဘၤာပ်က္က်ေသာ ခုနစ္ရာေသာ သေဘၤာသားတို႔သည္ ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လခ်ိဳ႕တဲ့ေလျခင္းေၾကာင့္ ငါး၊​ လိပ္တို႔၏ အစာသာ ျဖစ္ၾကေလကုန္ၿပီ။ ငါမူကား ေယာက္်ားတို႔၏ လုံ႔လကို မေလၽွာ့ျခင္းေၾကာင့္ ငါး၊​ လိပ္တို႔၏ ေဘးမွလြတ္သည့္ျပင္ လူသာမန္တို႔ ျမင္ရခဲေသာ သင္နတ္သမီးကို ငါျမင္ရ၏။ သင္သနား၍ ငါ့ကို ကယ္ေဆာင္ပါလၽွင္ ငါ၌ အက်ိဳးရွိလတၱံ့။ သင္မဆယ္တင္၍ ဤတြင္ပင္ ငါဆုံးရေသာ္လည္း လုံ႔လျပဳက်ိဳး ငါ၌ရွိေလၿပီ’ ဟူ၍ နတ္သမီး မဆိုသာေအာင္ ျပန္လွန္ေခ်ပေလသည္။ ထိုစကားကို ၾကားလၽွင္ နတ္သမီးသည္ ႏွစ္သက္သည္ျဖစ္၍ ဘုရားေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္းသား အလိုရွိရာ မိထၲိလာျပည္သို႔ ပို႔ေဆာင္၍ ​​ေက်ာက္ဖ်ာထက္၌ သိပ္ထားေလသည္။
ထိုအခါ မိထၲိလာျပည္၌ကား ဘ​ေထြးေတာ္ ေပါလဇနကမင္း နတ္ရြာစံ၍ ခုနစ္ရက္ရွိႏွင့္ၿပီး သတည္း။ ေပါလဇနကမင္း၌ သီဝလိေဒဝီဟူေသာ သမီးေတာ္သာလၽွင္ က်န္ရစ္ေလသည္။ ေပါလဇနကမင္းသည္ ထီးနန္းဆက္ခံ စိုးစံသည့္ ကိစၥအတြက္ နတ္ရြာမစံမီ မွူးႀကီးမတ္ရာတို႔အား မွာၾကားခဲ့သည္ကား ဗိုလ္ေျခတစ္ေထာင္ တင္နိုင္ခ်နိုင္ေသာ ေလးကို တစ္ေယာက္တည္းျဖင့္ တင္နိုင္ခ်နိုင္ေသာ ကာယဗလရွိသူ၊ တစ္ဆယ့္ေျခာက္လုံးေသာ ေရႊအိုးႀကီးကို ေဖာ္ထုတ္နိုင္ေသာ ဉာဏဗလရွိသူ မည္သည့္အမ်ိဳးကိုမဆို သမီးေတာ္ သီဝလိေဒဝီ ႏွစ္သက္သည္ရွိေသာ္ ထီးနန္းအပ္ႏွင္းေလ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ထိုမွာၾကားခ်က္အရ မင္းသမီးႏွင့္ ထိုက္တန္ရာကို ရွာႀကံ၍ မရနိုင္လတ္ေသာ္ မွူးမတ္တို႔သည္ မင္းေလာင္းရွိရာသို႔ အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ဖုတ္သြင္းရထား လႊတ္ေလသည္။ ထိုအခါ ရထားသည္ ဘုရားေလာင္း ဇနကမင္းသား စက္ေတာ္ေခၚရာ မဂၤလာေက်ာက္ဖ်ာ၌ ရပ္တန႔္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မွူးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔သည္ ပုေရာဟိတ္၏ အႀကံေပးခ်က္အရ ဘုန္းရွင္ သမၻာရွင္ ျဖစ္မျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေပါလဇနကမင္း မိန႔္မွာခဲ့သည့္အတိုင္း ကာယဗလ၊​ ဉာဏဗလ ရွိမရွိကိုလည္းေကာင္း စမ္းသပ္ၿပီးေသာ္ အေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္းသားအား မိထၲိလာျပည္၏ ထီးနန္းကို သီဝလိေဒဝီ မင္းသမီးႏွင့္တကြ အပ္ႏွင္းေလသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ မဟာဇနကမင္းႏွင့္ သီဝလိေဒဝီ မိဖုရားတို႔သည္ မင္း၏စည္းစိမ္ျဖင့္ တင့္တယ္စြာ စံေနေတာ္မူၾကသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ထြက္ေတာ္မူသည္တြင္း မဟာဇနကမင္းသည္ သရက္ပင္ ႏွစ္ပင္၏ ဥပမာကို ၾကည့္၍ ဤအပင္ကား အသီးမသီးေသာေၾကာင့္ စိမ္းစိမ္းလတ္လတ္ ညိဳဖတ္ေသာ ခက္ရြက္ျဖင့္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျပကေတ့အတိုင္းရွိသည္။ ဤအပင္ကား အသီးသီးျခင္းေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ သူႏွင့္ ဆက္ဆံသည္ျဖစ္၍ ျပကေတ့အတိုင္း မတည္ရ။ ဤျပည္စည္းစိမ္သည္လည္း ရန္သူႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္ အသီးသီးေသာ သရက္ပင္ႏွင့္တူသည္။ ရန္သူ မဆက္ဆံေသာ စည္းစိမ္ကိုရွာလၽွင္ ရေသ့ရဟန္း၏ အျဖစ္သည္သာ ရန္သူႏွင့္ မဆက္ဆံေသာေၾကာင့္ အသီးမသီေသာ သရက္ပင္ႏွင့္တူ၏ ဟူ၍​ေနကၡမၼဝိတက္ျဖင့္ အႀကံေတာ္ရရွိၿပီးလၽွင္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ေတာင့္တ၍ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။ ထိုအခါ သီဝလိေဒဝီႏွင့္တကြ မိဖုရား ခုနစ္ရာတို႔သည္ မဟာဇနကမင္း၏ ေနာက္သို႔လိုက္ပါလ်က္ ​ေတာမထြက္ရေလေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပရိယာယ္တို႔ျဖင့္ တားျမစ္ၾကကုန္သည္။
ထိုအခါ ဘုရားေလာင္းအား နာရဒရွင္ ရေသ့ႏွင့္ မိဂါဇိန္ရွင္ ရေသ့တို႔က ငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ျဖတ္၍ တစ္ေယာက္တည္းခ်င္း ကမၼ႒ာန္းကို ေရွးရွုေသာ ရဟန္းတို႔၏ဘဝကို ညႊန္ၿပ ဩဝါဒ ေပးေတာ္မူသည္။ သို႔ေသာ္ သီဝလိေဒဝီႏွင့္တကြ မိဖုရား ေမာင္းမ မိႆံတို႔သည္ အေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္း၏ ေနာက္သို႔လိုက္ပါျမဲ လိုက္ပါလ်က္ရွိရာ လက္ေကာက္ ႏွစ္ဆင့္ဝတ္ရာ၌ အသံျဖစ္၍ လက္ေကာက္တစ္ဆင့္ ဝတ္ရာ၌ အသံမျဖစ္သည့္ ဥပမာကိုလည္းေကာင္း၊​ မ်က္စိတစ္ဖက္ကို မွိတ္လ်က္ တစ္ဖက္ျဖင့္ ၾကည့္၍သာ ျမားကို ေျဖာင့္၍ရေသာ ဥပမာကိုလည္းေကာင္း၊ ျဖတ္အပ္ၿပီးေသာ ျဖဴဆံျမက္ပင္မွ ျမက္ညြန႔္ကို ထိုအပင္၌ တစ္ဖန္ျပန္ဆက္၍ မရေကာင္းေသာ ဥပမာကိုလည္းေကာင္း အေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္းသည္ သီဝလိေဒဝီ မိဖုရားအား ျပေလသည္တြင္မွ မိဖုရားႏွင့္တကြေသာ အမတ္တို႔သည္ ဘုရားေလာင္းထံသို႔ ဆက္၍ မလိုက္ေတာ့ပဲ ျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကေလကုန္သည္။ ထိုေနာက္ မိဖုရားႀကီးသည္ သားေတာ္ ဒီဃာဝု မင္းသားအား ထီးနန္းအပ္၍​မိမိကိုယ္တိုင္ ရဟန္းျပဳေလသည္။
ဤမဟာဇနက ဇာတ္ေတာ္၌ နိကၡမပါရမီကို အဓိကထား၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဝိရိယပါရမီ ျဖည့္တင္းပုံကိုလည္း ျပဆိုထားသည္။

No comments:

Post a Comment