Wednesday, May 16, 2012

မေဟာသဓာဇာတ္ အပိုင္း- ၃၈ (ဇာတ္သိမ္း)

“အားကိုးထိုက္သူ မေဟာသဓာ” အဆက္ (နိဂံုး)
 
ပရိဗိုဇ္မက “ညီေတာ္ တိကၡိနမႏၲိကို ေပးမည္ဆိုျခင္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း” ဟု ေမးျပန္သည္။

မင္းႀကီးက “ညီေတာ္သည္ စလာကေဒဝီႏွင့္ ဆမ႓ီပုဏၰားတို႔ လက္ဆက္ၿပီးမွ ဖြားျမင္ေသာ မင္းသားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆမ႓ီပုဏၰားက သူႏွင့္ သင့္၍ရေသာ မင္းသားဟု မွတ္ထင္ကာ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ သန္လ်က္ေပးအပ္၍ အခစား ခိုင္းထားသည္။ မင္းသားကလည္း သူ႔ဖခင္ ဟူ၍ပင္ ထင္သည္။ သို႔ရာတြင္ အမတ္မ်ားက မင္းသားအား ‘သင့္မယ္ေတာ္သည္ သင့္ကို ကိုယ္ဝန္ရွိေသာ အခ်ိန္၌ မဟာစူဠနီျဗဟၼဒတ္ မင္းႀကီးကို အဆိပ္ခတ္သတ္ၿပီး ပုဏၰားကို နန္းတင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္’ ဟု ေျပာျပၾကသည္။ ဤတြင္ တိကၡိနမႏၲိ မင္းသားသည္ ဆမ႓ီပုဏၰားကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္လ်က္ နန္းတက္မည္ျပဳသည္။ ထိုအခါ မယ္ေတာ္က ‘မဒၵရာဇ္တိုင္း၌ သင့္ေနာင္ေတာ္ ရွိေနေသးသည္’ ဆိုသျဖင့္ ေနာင္ေတာ္ျဖစ္ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္ စူဠနီျဗဟၼဒတ္ကို ပင့္ေဆာင္ကာ နန္းတင္ခဲ့သည္။ ဤမွ် ကြ်ႏ္ုပ္အေပၚ ေက်းဇူးႀကီးလွပါသည္။ သို႔ရာတြင္ သူခ်ီးေျမွာက္၍ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရသည္ဟု သေဘာထားကာ ကြ်ႏ္ုပ္အေပၚ မေထမဲ့ျမင္ ျပဳတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရေစာင့္ဘီလူးအား ညီေတာ္ကို ေပးမည္ဟု ေျပာရပါသည္” ဟု ဆို၏။

ပရိဗိုဇ္မက “ဓႏုေသခကို ေပးမည္ဆိုျခင္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း” ဟု ေမးျမန္း၏။ မင္းႀကီးက “ဓႏုေသခသည္ ငယ္စဥ္က အတူအိပ္၊ အတူစား၊ ကစားေဖာ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ အေရးအရာမသိ၊ မင္းမျဖစ္မီကကဲ့သို႔ပင္ ေရာေရာေႏွာေနွာေနကာ ရယ္ေမာ ေျပာဆိုေလ့ရွိသည္။ တံခါးမရွိ၊ ဓားမရွိ ဝင္ထြက္ခြင့္ ရထားသည္ဆိုၿပီး ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္ မိဖုရားႀကီး ႏွစ္ကိုယ္တူေနသည့္ အခါတြင္လည္း အခြင့္မေတာင္း၊ အေၾကာင္းမၾကား၊ စြပ္ခနဲ ဝင္ခ်င္ဝင္လာတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓႏုေသခကို ေရေစာင့္ဘီလူးအား ေပးမည္ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္” ဟု ဆို၏။

ပရိဗိုဇ္မက “ပုေရာဟိတ္ ေကဝဋ္ပုဏၰားကို ေပးမည္ဆိုျခင္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း” ဟု ေမးျမန္း၏။ မင္းႀကီက “ေကဝဋ္ပုဏၰားသည္ ပရိသတ္အလယ္၌ ကြ်ႏ္ုပ္ကို မ်က္ေမွာင္ခ်ီလ်က္ ေဒါသျဖင့္ မ်က္စိျပဴး ၾကည့္တတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကို ေရေစာင့္ဘီလူးအား ေပးမည္ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္” ဟု ဆို၏။

ထို႔ေနာက္ ေဘရီ ပရိဗိုဇ္မက “မယ္ေတာ္ စေသာ ပုဂၢိဳလ္ငါးဦးတို႔ကို ေရေစာင့္ဘီလူးအား ေပးမည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို သိရပါၿပီ။ သင္မင္းႀကီး ကိုယ္တိုင္ကား ဧကရာဇ္ဘုရင္ႀကီး ျဖစ္ပါလ်က္ မေဟာသဓာကိုယ္စား မိမိအသက္ကို စြန္႔မည္ဆိုျခင္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း” ဟု ေမး၏။

မင္းႀကီးက “မေဟာသဓာ သုခမိန္သည္ အကြ်ႏ္ုပ္ထံသို႔ ေရာက္သည့္ေန႔မွစ၍ ယေန႔တိုင္ ကြ်ႏ္ုပ္အား ကိုယ္ႏႈတ္ျဖင့္ ျပစ္မွားျခင္း လံုးဝမရွိခဲ့ပါ။ မေဟာသဓာ သုခမိန္သည္ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ တည္းဟူေသာ ကာလသံုးပါးတို႔၌ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းႏိုင္သည္တို႔ကိုလည္း သိျမင္ႏိုင္သူျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါးတို႔အား ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ တည္းဟူေသာ ကံသံုးပါးတို႔ျဖင့္လည္း ျပစ္မွားျခင္း မျပဳတတ္။ မေဟာသဓာ သုခမိန္ မေသမီ အကြ်ႏ္ုပ္ ေသရလွ်င္ သားေတာ္အစဥ္၊ ေျမးေတာ္အဆက္တိုင္ေအာင္ မေဟာသဓာသည္ ေစာင့္ေရွာက္လိမ့္မည္။ ဤတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္အဖို႔ ေကာင္းေသာေသရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ မေဟာသဓာ သုခမိန္၏ ေကာင္းက်ိဳးျပဳမႈေၾကာင့္ လူခပ္သိမ္းတို႔အဖို႔လည္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာတို႔၌ စီးပြားခ်မ္းသာ ရႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေဟာသဓာကိုယ္စား ကြ်ႏ္ုပ္၏ အသက္ကို ေရေစာင့္ဘီလူးအား ေပးမည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ရွင္းလင္း ေျပာဆို၏။

ေဘရီ ပရိဗိုဇ္မလည္း မေဟာသဓာ၏ ဂုဏ္ကို ထို႔ထက္ ပို၍ ထင္ရွားေစလိုေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔ကို စည္းေဝးေစသည္။ မင္းႀကီးအား ပရိသတ္အလယ္တြင္ ေရေစာင့္ဘီလူး ျပႆနာကို အထက္ပါအတိုင္း ထပ္၍ ေမးျပန္၏။ မင္းႀကီကလည္း အထက္ပါအတိုင္းပင္ ေျဖၾကား၏။

ပညာမည္သည္

ထိုအခါ ပရိဗိုဇ္မက “တိုင္းသူျပည္သား အေပါင္းတို႔၊ ယခု မင္းႀကီးေျပာသည့္ စကားကို ၾကားၾကၿပီ မဟုတ္ေလာ၊ ပညာရွိ မေဟာသဓာအတြက္ မိမိအသက္ကိုပင္ စြန္႔မည္ဟု ေျပာေခ်ၿပီ။ မင္းႀကီးသည္ မယ္ေတာ္၊ မိဖုရား၊ ညီေတာ္၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားႏွင့္ မိမိကိုယ္ကိုပင္ စြန္႔၍ ပညာရွိကို ေစာင့္ေရွာက္ေပသည္။ ပညာမည္သည္ မဏိေဇာတ ပတၱျမားႏွင့္ တူ၏။ အလိုရွိအပ္ေသာ အရာခပ္သိမ္းကို ၿပီးေစ၏။ အလြန္ တန္ခိုးႀကီး၏။ ပညာသည္ ဒုစရိုက္ ဆယ္ပါးကို ေရွာင္ရွားေစ၍ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို ပြားေစ၏။ ပညာသည္သာလွ်င္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ကိုယ္၏ စီးပြားႏွင့္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စီးပြားအက်ိဳးကို ေဆာင္ႏိုင္၏။ ေနာင္တမလြန္ ဘဝ၌လည္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သုဂတိသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္၏။ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း ရြက္ေဆာင္ႏိုင္၏” ဟူ၍ မေဟာသဓာ၏ ပညာဂုဏ္ကို ခ်ီးမြမ္း ေျပာဆိုေလ၏။

(ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ မေဟာသဓာသည္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၊ အမရာေဒဝီသည္ ယေသာ္ဓရာ၊ မေဟာသဓာ၏ ခမည္းေတာ္ သီရိဝၯန သူေဌးသည္ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီး၊ သူေဌးကေတာ္ သုမနေဒဝီသည္ မယ္ေတာ္မာယာ၊ ဝိေဒဟရာဇ္မင္းသည္ ကာဠဳဒါယီ၊ စူဠနီျဗဟၼဒတ္မင္းသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ေကဝဋ္ပုဏၰားသည္ ေဒဝဒတ္၊ ေသနက အမတ္သည္ အရွင္ မေဟာကႆပ၊ ပကၠဳသ္အမတ္သည္ အမၺဌလုလင္၊ ကာမိႏၵအမတ္သည္ ကုဋဒႏၲပုဏၰား၊ ေဒဝိႏၵအမတ္သည္ ပိေလာတိကလုလင္၊ ဥဒုမၺရေဒဝီသည္ ဒိဌမဂၤလိက အမ်ိဳးသမီး၊ ပဥၥာလစႏၵီ မင္းသမီးသည္ သုႏၵရီ၊ ေဘရီ ပရိဗိုဇ္မသည္ ဥပၸလဝဏ္၊ ေက်းလိမၼာသည္ အရွင္အာနႏၵာ၊ သာလိကာမသည္ မလႅိကာ မိဖုရားတို႔ အသီးသီး ျဖစ္လာၾကေလသည္)

***ဤမေဟာသဓာဇာတ္ေတာ္တြင္ ေဂါတမဘုရားရွင္ ပညာပါရမီ၊ ဝီရိယပါရမီႏွင့္ ခႏၲီပါရမီတို႔ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ပံုကို သိျမင္ႏိုင္ပါသည္***

No comments:

Post a Comment