Monday, June 4, 2012

မဂၤလဗုဒၶ၀င္

ေကာ႑ညဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ကမၻာကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ ကမၻာအသေခၤ်လြန္ခဲ့ၿပီ။ ဤဘဒၵကမၻာ မွ ျပန္၍ေရေသာ္ႏွစ္အသေခၤ် ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းအထက္၌ ဘုရားေလးဆူ ပြင့္ေတာ္မူေသာ သာရ မ႑ကမၻာတြင္ ဆုတ္ကပ္ကာလအသက္တစ္သိန္းတမ္း၌ မဂၤလ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဘုရားေလးဆူပြင့္ေသာ ထိုသာရမ႑ကမၻာ၌ မဂၤလဘုရားရွင္သည္ ေရွးဦးစြာ ပြင့္ေသာ ဘုရားရွင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

မဂၤလဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
မဂၤလဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာ တစ္သိန္း ျဖည့္ေတာ္မူၿပီးသည္၏ အဆံုး၌ အေလာင္းေတာ္ တို႔၏ ထံုးစံအရ တုသိတာ နတ္ျပည္၌ စံေနေတာ္မူစဥ္ နတ္အမ်ားတို႔၏ဘုရားျဖစ္ရန္ ေတာင္းပန္မႈကို ၀န္ခံေတာ္မူ၍ လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္ မူခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ဥတၱရ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဥတၱရမင္းႀကီး ထီးနန္း အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ကာ စိုးစံေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုမင္းႀကီး၏ ေတာင္ညာစံေဒ၀ီ အဂၢမေဟသီမိဖုရားႀကီး ကား ဥတၱရာမည္ေသာ မိဖုရားႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ ဥတၱရာ မိဖုရားႀကီး၏ သန္႔ရွင္းသိုက္ၿမိဳက္ ၀မ္းႀကာ တိုက္၌ ပဋိသေႏၶတည္ေနေတာ္မူခဲ့၏။ မင္းႀကီးသည္ မိဖုရားႏွင့္ သားေတာ္ အေလာင္းမင္းသားအတြက္ ႀကီးစြာေသာ အေဆာင္အေယာင္ အေစာင့္ အေရွာက္တို႔ျဖင့္ ထိန္းသိန္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္။ ဆယ္လျပည့္ေျမာက္ေသာ အခါ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဖြားျမင္ေသာခဏ၌ နိမိတ္ႀကီးမ်ား ထင္ခဲ့သည့္ အျပင္ အေလာင္းေတာ္ဟူသမွ်တို႔၌ ျဖစ္ေပၚရသည့္ ဓမၼတာ အတုိင္း အထူးအံ့ၾသဖြယ္ရာ မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

မယ္ေတာ္မွ ကိုယ္ေရာင္ထြက္ျခင္း
မဂၤလဘုရား အေလာင္းေတာ္ ကိုယ္၀န္ရွိခ်ိန္ကစ၍ မိဖုရားႀကီး၏ ကိုယ္ေရာင္သည္ ပတ္၀န္းက်င္ အေတာင္ရွစ္ဆယ္အတြင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔၏။ လေရာင္ ေနေရာင္မ်ားပင္ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ျဖစ္၏။ မိဖုရားႀကီးသည္ အျခား ေသာမီးေရာင္စသည္ကို အသံုးမျပဳရဘဲ မိမိ၏ကိုယ္မွ ထြက္ေသာ အေရာင္ျဖင့္ပင္ အမိုက္ေမွာင္ကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ရံေရြေတာ္မတို႔၏ အျပဳအစုကို ခံကာ လွည့္လည္ က်က္စားသြားလာေနထိုင္ခဲ့၏။

ထီးနန္းစိုးစံေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္မဂၤလမင္းသားသည္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ အေရာင္ အဆင္း တင့္တယ္ ျခင္း ရွိေသာ ယသ၀တီမိဖုရားႏွင့္ ေရႊလက္ထပ္၍ နန္းရပ္ ထီးျဖဴ စိုးစံေတာ္မူခဲ့သည္။ အလြန္ ႏွစ္သက္ ဖြယ္ေကာင္းေသာ သုစိမႏၲ ေရႊနန္းေဆာင္၊ အလြန္အသေရရွိေသာ သိရိမႏၲ ေရႊနန္း ေဆာင္၊ အလြန္ ေက်ာ္ ေစာလွေသာ ယသ၀ႏၲ ေရႊနန္း ေဆာင္တို႔၌ကေခ်သည္ အေပါင္း သံုးေသာင္း ျခံရံလ်က္ ႏွစ္ေပါင္းကိုးေသာင္းတို႔ပတ္လံုး နတ္စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာႏွင့္ တူေသာ မင္းစည္းစိမ္ ခ်မ္းသာကို ခံစားကာ ထီးနန္းစိုးအုပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ မင္းသား၏ သားေတာ္မွာ သီလ၀မင္းသားျဖစ္၏။

ေတာထြက္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုသို႔မင္းစည္းစိမ္ကို ခံစားခဲ့ရာ ယသ၀တီမိဖုရားႀကီးမွ သားေတာ္ သီလ၀ မင္းသားကို ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာအခါ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း ဟု ဆိုအပ္ေသာ နတ္တမန္ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူၿပီးေကာင္းစြာ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ပ႑ရမည္ေသာ အာဇာနည္ျမင္းေတာ္ကို စီးလ်က္ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳ ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုသို႔ အေလာင္းေတာ္ ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳသည္ကို အတုလိုက္၍ သံုးကုေဋေသာ လူတို႔သည္လည္း လိုက္ပါရဟန္း ျပဳခဲ့ၾကေလသည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုသံုးကုေဋေသာ ရဟန္းတို႔ႏွင့္အတူ ရွစ္လတို႔ပတ္လံုး ဒုကၠရစရိယာေခၚ ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။ ကဆုန္လျပည့္ ဘုရားျဖစ္ အံ့ေသာ ေန႔၌ ဥတၱရရြာသူ ဥတၱရာ သူေဌးသမီး လွဴဒါန္းေသာ ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ေတာ္မူၿပီး ထိုအရပ္ရွိ အင္ၾကင္း ေတာမွာပင္ေနခိုေတာ္ မူခဲ့သည္။

ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ အင္ၾကင္းေတာ၌ ေနခိုေတာ္မူၿပီးေနာက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ တစ္ပါးတည္း ေဗာဓိမ႑ိဳင္သို႔ <ကေတာ္မူ၍ လမ္းခရီး၌ ဥတၱရတကၠတြန္းလွဴဒါန္းေသာ ျမက္ရွစ္ဆုပ္တို႔ကို ခံယူေတာ္မူခဲ့သည္။ မဟာေဗာဓိကံ့ေကာ္ပင္သို႔ ေရာက္ေလေသာ္ ကံ့ေကာ္ပင္ ရင္း ၌ ျမက္ရွစ္ဆုပ္တုိ႔ကို ျဖန္႔ခင္းလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္ နက္ ငါးဆယ့္ရွစ္ေတာင္ ပမာဏရွိေသာ အပရာဇိတပလင္ေတာ္ ေပၚေတာ္မူ ခဲ့သည္။ ထိုအပရာဇိတ ပလင္ထက္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေန ေတာ္မူလ်က္ အဂၤါေလးပါးရွိေသာ ၀ီရိယကို ေဆာက္တည္ကာ ၀ိပႆနာ တရားကို အား ထုတ္ ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုေန႔ ေနမ၀င္မီ မာရ္စစ္သည္ဗိုလ္ပါတို႔ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ညဥ့္ဦးယံ၌ ပုေဗၺနိ၀ါသ Óဏ္၊ သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳÓဏ္ကို ရေတာ္မူၿပီးလွ်င္ မိုးေသာက္ယံ၌ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို အႏုလံုပဋိလံု အစုန္အဆန္သံုးသပ္ကာ ၀ိပႆနာကို ဆက္လက္ပြားမ်ား သည္ရွိေသာ္ ေနအ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အာသ၀ကၡယ Óဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူကာ ေလာကသံုးပါး၌ အတုမရွိေသာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့သည္။

မဂၤလဘုရားရွင္၏ ကိုယ္ေတာ္ေရာင္
မဂၤလဘုရားရွင္၏ ကိုယ္ေတာ္ေရာင္သည္ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းျခင္း မရွိဘဲ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ အခါခပ္သိမ္း စၾက၀ဠာတိုက္တစ္ေသာင္းကို ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ ထြန္းေတာက္ပေတာ္မူခဲ့၏။ ေရာင္ျခည္ေတာ္ သည္ အျခားဘုရားရွင္မ်ားထက္ ပိုမို၍ ထြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ရွိသမွ် သစ္ပင္၊ ေျမျပင္၊ ေတာေတာင္၊ သမုဒၵရာ၊ အိုးအိမ္တိုက္တာ အေဆာက္အအံုႏွင့္တကြ ထမင္းအိုး၊ ဟင္းအိုးစ သည္တို႔ကိုပင္ ေရႊျပားျဖင့္ ပတ္လႊမ္း၍ ထားသကဲ့သို႔ ၀င္း၀င္းေျပာင္ေျပာင္ ထြန္းလင္းေတာက္ပ၍ ေနခဲ့ၾကကုန္၏။ မဂၤလဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူေသာ သက္တမ္းမွာ အႏွစ္ ကိုးေသာင္းတမ္းျဖစ္၍ ထိုမွ် ေလာက္ေသာ ကာလအတြင္း အရာ၀တၳဳမွန္သမွ် ေရႊေသြးေရႊေရာင္ လႊမ္းမိုးေတာက္ ေျပာင္၍ ေနခဲ့သည္။ လ၊ ေန၊ နကၡတ္တာရာ စသည္တို႔၌ အေရာင္အလင္းဟူ၍ မရွိခဲ့။ ေနေရာင္မရွိသျဖင့္ ညဥ့္ႏွင့္ ေန႔ဟူေသာ အပိုင္းအျခားပင္ မထင္ေတာ့။ ဘုရားရွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ျဖင့္ ညေမွာင္ ကင္းေပ်ာက္ ေန႔အသြင္ သာ အျမဲေရာက္ခဲ့သည္။ ညခ်မ္း၌ ပြင့္ေလ့ရွိေသာ ပန္းမ်ား၊ နံနက္ေစာေစာ ျမည္တြန္ေလ့ရွိသည့္ ေက်းငွက္ သာရကာတို႔၏ အသံမ်ားကိုအမွတ္အသား ျပဳကာ ေန႔၊ ညဥ့္ဟု ပိုင္းျခားခဲ့ရေတာ့၏။ မဂၤလဘုရားရွင္သည္ အေလာင္းေတာ္ ျဖစ္စဥ္ ကာလကခရဒါဌိက ဘီလူးသည္ ပုဏၰားအသြင္ဖန္ဆင္း၍ အေလာင္း ေတာ္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ကာ သားေတာ္ႏွင့္ သမီးေတာ္ ကိုေတာင္းရမ္းအလွဴခံခဲ့၏။ အေလာင္း ေတာ္သည္ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္စြာ မဟာပထ၀ီ ေျမႀကီးကို တုန္လႈပ္ေစသည့္တိုင္ သားေတာ္ႏွင့္ သမီးေတာ္ကို ေပးလွဴခဲ့သည္။ ဘီလူးသည္ အေလာင္း ေတာ္ျမတ္ ႐ႈစားေန ေတာ္မူစဥ္ပင္ သားေတာ္ႏွင့္သမီးေတာ္ကို ၀ါးစားခဲ့ေလသည္။ မီးေတာက္ မီးလွ်ံကဲ့သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသြးအလွ်ံ၊ အန္ထြက္၍လာေသာ ဘီလူး၏ ပါးစပ္ကို ျမင္ရေသာ္လည္း ဆံျခည္ဖ်ားေလာက္မွ် စိတ္ႏွလံုးေတာ္ မသာ မယာ မျဖစ္ဘဲ သားေတာ္ သမီးေတာ္တို႔၏ ကိုယ္မွ ထြက္ေသာေသြး အလွ်ံမ်ား ေတာက္ပသည့္ နည္းတူ၊ ငါဘုရား ျဖစ္ေသာ အခါ ငါဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ ေတာ္တို႔သည္ ထြက္ေစ ကုန္သတည္း ဟု ဆုေတာင္း မႈကို ျပဳေတာ္ မူခဲ့သည္။ ဆုေတာင္း သည့္အတိုင္းပင္ ဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ အခါ ဆုေတာင္းျပည့္ခဲ့ေလသည္။ မဂၤလျမတ္စြာ ဘုရားသည္ အေလာင္းေတာ္ ဘ၀က အျခားေကာင္းမႈ တစ္မ်ိဳး ရွိေတာ္မူခဲ့ေသးသည္။ တစ္ဆူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ရ၍ ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ငါသည္ ဘုရားရွင္အတြက္ အသက္စြန္႔ျခင္းငွါ သင့္၏ဟု ၾကံစည္ၿပီးလွ်င္ အေလာင္းေတာ္၏ တစ္ကိုယ္လံုးကို ေထာပတ္ဆီဆြတ္ေသာ အ၀တ္ျဖင့္ ရစ္ပတ္၍ အဖိုးတစ္သိန္း တန္ ေရႊခြက္ကို ေထာပတ္ဆီျဖင့္ ျပည့္ေစၿပီးလွ်င္ ေရႊခြက္တြင္းရွိ မီးစာကို မီးၫွိ၍ ေခါင္းေပၚ၌ ရြက္ကာ အေလာင္း ေတာ္၏ ကိုယ္ကိုပါမီးၫွိၿပီး ေစတီေတာ္ျမတ္ကို လက္ယာရစ္ လွည့္၍ တစ္ညဥ့္ပတ္လံုး မီးပူေဇာ္ခဲ့၏။ အ႐ုဏ္ တက္သည့္တိုင္ အေလာင္းေတာ္၏ ေမြးညင္း တြင္းကိုမွ် အပူေငြ႕ မဟပ္ခဲ့။ ထိုေကာင္းမႈ၏ အက်ိဳးဆက္ကလည္း မဂၤလဘုရားရွင္၏ ပကတိကိုယ္ေရာင္ ေတာ္ကို စၾက၀ဠာ တိုက္တစ္ ေသာင္းကို ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ တည္ေစ ခဲ့သည္။

ဓမၼစၾကာတရားေဟာေတာ္မူျခင္း
မဂၤလဘုရားရွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိပင္၏ အနီးမွာပင္ သတၱသတၱာဟ ေလးဆယ့္ကိုးရက္စံေနေတာ္မူခဲ့၏။ အ႒မသတၱာဟသို႔ ေရာက္ေသာအခါ တရားေဟာရန္ ျဗဟၼာမင္း၏ ေတာင္းပန္ျခင္းကို လက္ခံေတာ္မူခဲ့ၿပီး ငါဘုရားသည္ အဘယ္သူတို႔အား ေရွးဦးစြာ တရားေဟာရပါအံ့နည္းဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေတာထြက္စဥ္ အခါက အတုလိုက္၍ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကေသာ ရဟန္းသံုးကုေဋ တို႔၏ မဂ္ဖိုလ္၏ ဥပနိႆယပစၥည္း အားႀကီး ေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ျပည့္စံုမႈကို ျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုရဟန္းတို႔အား ေရွးဦးစြာ တရားေဟာေတာ့အံ့ဟု ၾကံစည္ေတာ္မူလ်က္ သပိတ္သကၤန္းတို႔ကို ယူေဆာင္ေတာ္မူကာ မဟာေဗာဓိပင္မွ တစ္ဆယ့္ရွစ္ယူဇနာ ေ၀းကြာေသာ ထိုရဟန္းတို႔ ေနထိုင္ရာ သိရိ၀ၯုနၿမိဳ႕ သိရိ၀န ေတာအုပ္သို႔ ေကာင္းကင္ ခရီးျဖင့္ ခဏခ်င္း<ကသြားေတာ္ မူခဲ့သည္။ ထိုရဟန္း သုံးကုေဋတို႔သည္ ဘုရားရွင္ <ကလာ ေတာ္မူသည္ကို ျမင္ၾကေလလွ်င္ ၾကည္ၫိုလွေသာ စိတ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္း၊ သပိတ္သကၤန္းတို႔ကို လွမ္းယူျခင္း၊ ေနရာေတာ္ကို ခင္းက်င္းျခင္း၊ အ႐ိုအေသ ရွိခိုး၀တ္ျပဳျခင္းတို႔ကို ျပဳကာ ဘုရားရွင္ကို ျခံရံလ်က္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ရာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနခဲ့ၾက ကုန္၏။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္သည္ ေရွးဘုရားတို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူျမဲျဖစ္ေသာ ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန သုတ္ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုသို႔ ဓမၼစၾကာတရားဦး ေဟာေတာ္ မူေသာအခါ ရဟန္းေတာ္ သံုးကုေဋတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ကုန္၍ နတ္လူျဗဟၼာ သတၱ၀ါကုေဋ တစ္သိန္း တို႔ကား သစၥာေလးပါးတရားကို သိျမင္ ခဲ့ၾကကုန္ၿပီး ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကေလသည္။

ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ဗ်ာဒိတ္ခံျခင္း
မဂၤလဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္၌ ေဂါတမဘုရား အေလာင္းေတာ္သည္ သု႐ုစိပုဏၰားရြာ၌ သု႐ုစိမည္ေသာ ပုဏၰားျဖစ္ခဲ့၍ ေဗဒင္က်မ္းတို႔ကို တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ တတ္ေျမာက္ခဲ့၏။ အေလာင္းေတာ္ သု႐ုစိပုဏၰားသည္ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္၍ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရေလလွ်င္ သရဏဂံု၌ တည္ခဲ့၏။ ဘုရားရွင္၌ ၾကည္ၫို လွသျဖင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ကုေဋ တစ္သိန္းေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကိုပါ ဆြမ္းဖိတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ အေလာင္းေတာ္သည္ အိမ္သို႔ျပန္ ေရာက္ေလလွ်င္ ငါသည္ ဤမွ်ေလာက္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ယာဂုဆြမ္း၊ သကၤန္းလ်ာ အ၀တ္အထည္ တို႔ကိုလွဴဒါန္းျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ေနရာထိုင္ခင္းကား အဘယ္သို႔ ေဆာင္ရြက္ရပါ အံ့နည္းဟု ဆင္ျခင္စဥ္းစားေလေသာ္ သိၾကားမင္း၏ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ သည္ ပူေႏြးေသာ အျခင္းအရာကို ျဖစ္ေစခဲ့ သည္။ သိၾကားမင္းသည္ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ၏ ပူေႏြးေသာ အျခင္းအရာကို စူးစမ္း ဆင္ျခင္သည့္အခါ အေလာင္းေတာ္ သု႐ုစိပုဏၰား၏ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား အတြက္ မ႑ပ္ေဆာက္ရန္ စိတ္ပူပန္မႈကို သိခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါ ကုသိုလ္ အဖို႔အစုကို ရယူရန္အတြက္ လက္သမားအသြင္ ဖန္ဆင္းကာ လက္နက္ ကိရိယာ တို႔ကို ဆြဲကိုင္ၿပီး အေလာင္းေတာ္ ပုဏၰား၏ ေရွ႕၌ ထင္ရွားစြာ ေပၚလာခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ပုဏၰားသည္ သိၾကားမင္းလက္သမားကို ျမင္ေလလွ်င္ ငါသည္ နက္ဖန္ဘုရားရွင္ႏွင့္ တကြ ကုေဋတစ္သိန္းေသာ ရဟန္းတို႔ကို ဆြမ္းဖိတ္ထား၏။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းတို႔အတြက္ ေနရာထိုင္ခင္းကို အေမာင္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါမည္ေလာဟု ေမးေလလွ်င္ သိၾကားမင္းလက္သမားက တန္ရာ တန္ရာ အဖိုးအခကို ရပါက ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ျပန္ၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သိၾကားမင္းသည္ အာႏုေဘာ္ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ ေကာင္းမြန္ေသာ မ႑ပ္ကို ေျမမွ ေပါက္ေစ ခဲ့ၿပီး အေလာင္းေတာ္ သု႐ုစိပုဏၰားအား မ႑ပ္ကိုလႊဲအပ္ေလေသာ္ အေလာင္းေတာ္သည္ မ႑ပ္ကို ၾကည့္ေနဆဲမွာပင္ အေလာင္းေတာ္၏ တစ္ကိုယ္လုံး၌ ငါးပါးေသာ ပီတိ ေတြ႕ထိကာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ေလ သည္။ အေလာင္း ေတာ္သု႐ုစိပုဏၰားက ဤမ႑ပ္ကို ေဆာက္လုပ္သူ လက္သမားသည္ လူသားမဟုတ္၊ သိၾကားမင္းသာျဖစ္ေခ်မည္။ ငါသည္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ မ႑ပ္၌ တစ္ရက္မွ်သာ အလွဴေပးျခင္းငွာ မသင့္ဟု ၾကံစည္ေတာ္မူလ်က္ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ထိုမ႑ပ္၌ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္တို႔အား အထူးစီမံ ခ်က္ျပဳတ္အပ္ေသာ ႏြားႏို႔ ဆြမ္း ေသာက္ဖြယ္ အလွဴတို႔ကို ေန႔စဥ္ေပးလွဴခဲ့၏။ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔တြင္ သပိတ္ေတာ္ အားလံုးကို ေဆးအလို႔ငွာ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ပ်ားသကာတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေစလ်က္ သကၤန္းသံုးထည္ ႏွင့္တကြ လွဴဒါန္းေတာ္မူခဲ့၏။ အငယ္ဆံုးရဟန္း ရရွိသည့္ သကၤန္းလ်ာသည္ပင္ အဖိုး တစ္သိန္းထိုက္တန္ခ့ဲ၏။ ထိုအခါ မဂၤလ ဘုရားရွင္သည္ ဤသု႐ုစိပုဏၰားသည္ ဤသို႔သေဘာ ရွိေသာ အလွဴႀကီးကို ေပးလွဴ၏။ ဤမွ်ေသာ ကပ္ကမၻာကို လြန္သည္ရွိေသာ္ ဘဒၵကမၻာ၌ ေဂါတမအမည္ရွိေတာ္မူေသာ ဘုရား စင္စစ္ျဖစ္လတံ့ဟု ဗ်ာဒိတ္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ သု႐ုစိပုဏၰား သည္ ဘုရားရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္စကားၾကားရေသာ္ ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကို မငဲ့မကြက္ရက္ရက္ ႀကီးစြန္႔ေတာ္မူ၍ မဂၤလဘုရားရွင္ အထံ ေတာ္၌ပင္ ရဟန္းျပဳခဲ့သည္။ သာသနာေတာ္တြင္ သမာပတ္ရွစ္ပါး၊အဘိညာဥ္ငါးပါးတို႔ကို ျဖစ္ေစလ်က္ အသက္ေတာ္အဆံုး၌ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ လားေရာက္ေတာ္မူ ခဲ့ေလသည္။

မဂၤလဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား
မဂၤလဘုရားရွင္၏(အဂၢသာ၀က)ျမတ္ေသာ တပည့္အစံုတို႔ကား အရွင္သုေဒ၀မေထရ္ႏွင့္ အရွင္ ဓမၼေသန မေထရ္တို႔ ျဖစ္ၾကကုန္ၿပီး အလုပ္အေကြၽးရဟန္းကား အရွင္ပါလိတမေထရ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အရွင္မသီ၀လာ ေထရီႏွင့္ အရွင္မအေသာကာ ေထရီတို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ (အဂၢသာ၀ိကာ) ျမတ္ေသာတပည့္မအစံုတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၍ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ကား ကံ့ေကာ္ပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ျမတ္ေသာအလုပ္အေကြၽးဒါယကာ (အဂၢဥပ႒ာက) တို႔မွာ နႏၵသူေဌးႏွင့္ ၀ိသာခ သူေဌးတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္ၿပီး ျမတ္ေသာအလုပ္ အေကြၽး (အဂၢဥပ႒ိကာ)တို႔မွာ အႏုလာ ဒါယိကာမႏွင့္သုတနာ ဒါယိကာမတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္သည္။ မဂၤလဘုရားရွင္၏ အရပ္ေတာ္မွာ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ ျမင့္ေတာ္ မူ၍ကိုယ္ေတာ္မွထြက္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ တို႔သည္ကား တစ္ေသာင္းေသာ ေလာက ဓါတ္တိုင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္<ကကြန္႔ျမဴးခဲ့ကုန္၏။

(ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီးမ်ား
မဂၤလဘုရားရွင္၏ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိပင္၏ အနီး၌ သတၱသတၱာဟ စံေန ေတာ္မူၿပီး အ႒မ သတၱာဟတြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳစဥ္က အတုလိုက္ရဟန္းျပဳခဲ့ ၾကကုန္ေသာ သံုးကုေဋေသာရဟန္းတို႔ကို အမွဴးထား၍ ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန သုတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ ေရွးဦးစြာေသာ (ဓမၼာဘိသမယ)တရားပြဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ၌ သံုးကုေဋ ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ကုန္၍ နတ္လူေပါင္းကုေဋတစ္သိန္းတို႔သည္ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ကာ ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကသည္။ မဂၤလဘုရားရွင္၏ စိတၱမည္ေသာၿမိဳ႕ကို အမွီျပဳ၍ သီတင္းသံုးေတာ္ မူေနစဥ္ ထိုၿမိဳ႕တံခါး၀ရွိ စကားပင္ရင္း၌ ေရမီးအစံုစံု တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူလ်က္ တိတိၳတို႔၏ မာန္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သို႔ <ကကာ ပင္လယ္ ကသစ္ပင္ရင္း၌ ခင္းထားအပ္ေသာ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာထက္တြင္ သီတင္းသံုးကာ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ ဖူးေသာ နတ္သားကို အမွဴးထား၍ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာေတာ္ မူခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ (ဓမၼာဘိသမယ)တရား ပြဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ၌ ကုေဋတစ္သိန္းေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔ သစၥာေလးပါး တရားကိုသိၾကကာ ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကသည္။ မဂၤလဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မမူမီ သုရဘိၿမိဳ႕၌ သုနႏၵမင္းႀကီးသည္ စၾကာရတနာ ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္ တ္ေကာင္းတို႔ကို ျဖည့္က်င့္ျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္ စၾကာရတနာကို ရရွိခဲ့သည္။ မဂၤလဘုရား ရွင္ပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ ထိုစၾကာရတနာသည္ တည္ေနရာမွ နိမ့္က်ဆုတ္နစ္ခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္း ကို မင္းႀကီးသည္ စိတ္ႏွလံုးမသာမယာျဖင့္ ပုဏၰားပညာရွိတို႔ကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ ပုဏၰားပညာရွိတို႔က အရွင္မင္းႀကီး...စၾကာရတနာဆုတ္နစ္ နိမ့္က်ျခင္းသည္ စၾကာမင္း အသက္ကုန္ခါနီးလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ စၾကာမင္းရဟန္း အျဖစ္သို႔ ကပ္ေရာက္လွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ေလာက၌ ဘုရားရွင္မ်ားပြင့္လွ်င္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ အရွင္မင္းႀကီးသည္ သက္ေတာ္ အလြန္ရွည္ မည္ျဖစ္၍ အရွင္မင္းႀကီး အသက္ကုန္မည့္ အေၾကာင္းလည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ စင္စစ္ ေသာ္ကား မဂၤလဘုရားရွင္သည္ ယခုအခါ ေလာက၌ ပြင့္ေတာ္မူလ်က္ ရွိပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ ထားခဲ့ၾက ေလသည္။ ထိုအခါ သုနႏၵ စၾကာမင္း သည္ ၎၏ အေ>ခအရံတို႔ႏွင့္တကြ ထိုစၾကာရတနာကို ဦးၫြတ္ရွိခိုးလ်က္ ငါသည္ အသင္စၾကာ ရတနာ၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္အားျဖင့္ မဂၤလဘုရားရွင္ကို အ႐ိုအေသျပဳပါဦးအံ့။ ထိုသို႔ ျပဳေနသည့္ အခ်ိန္အတြင္းမွာ အသင္ စၾကာရတနာသည္ မကြယ္မေပ်ာက္ပါလင့္ဦးဟု ေတာင္းပန္ခဲ့၏။ ထိုအခါ စၾကာရတနာ သည္ နဂိုတည္ျမဲေနရာ၌သာ တည္ေလ၏။ သုနႏၵစၾကာမင္းသည္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာစြာျဖင့္ သံုးဆယ့္ေျခာက္ ယူဇနာ အျပည့္ရွိေသာ ပရိသတ္ျခံရံလ်က္မဂၤလ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ကုေဋတစ္သိန္းကုန္ေသာ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား အ၀တ္သကၤန္းတို႔ျဖင့္ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴႀကီးကို ေပးလွဴခဲ့၏။ ထိုအခါ သုနႏၵစၾကာမင္း အမွဴးရွိေသာ ထိုလူတို႔အား မဂၤလဘုရားရွင္ သည္ တရားေဟာေတာ္မူရာ တတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ (ဓမၼာဘိ သမယ)တရား ပြဲႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲႀကီး၌ ကုေဋကိုးဆယ္ မွ်ေသာ ပရိသတ္တို႔သည္ ပဋိသမၻိဒါ Óဏ္ေလးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္သည္။ ဘုရားရွင္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔အား ဧဟိ ဘိကၡဳ ေခၚေတာ္မူကာ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူခဲ့သည္။

သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းေ၀းမ်ား
မဂၤလဘုရားရွင္သည္ ေမခလျပည္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အဂၢသာ၀က အေလာင္းအလ်ာ သုေဒ၀လုလင္ႏွင့္ ဓမၼေသနလုလင္တို႔ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္း ျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ထိုအဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါး ရဟႏၲာျဖစ္သည့္ တပို႔တြဲလျပည့္ ေန႔၌ ကုေဋတစ္သိန္းေသာ ရဟန္းတို႔၏ အလယ္တြင္ သီတင္းသံုး ေတာ္မူကာ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္ မူခဲ့သည္။ ဤကားေရွးဦးစြာေသာ (သႏၷိပါတ) သံဃာ့ အစည္းအေ၀းႀကီးပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ တစ္ဖန္ ဥတၱရအမည္ရွိေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီး အတြင္း ေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္တို႔၏ အစည္းအေ၀း၌ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကကုန္ေသာ ကုေဋတစ္ေထာင္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူကာ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့ျပန္၏။ ထို(သႏၷိပါတ) သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးကားႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သုနႏၵစၾကာမင္း ရဟန္းအမွဴးရွိေသာ ရဟန္းေတာ္ ကုေဋကိုးဆယ္တို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူကာ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့ ျပန္သည္။ ထို(သႏၷိပါတ)သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးကား သံုးႀကိမ္ ေျမာက္ အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။

ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္း
မဂၤလဘုရားရွင္သည္ အႏွစ္ကိုးေသာင္းကာလပတ္လံုး တည္ေနေတာ္ မူလ်က္ မ်ားစြာေသာ သတၱ၀ါအေပါင္း တို႔ကိုကယ္တင္ေတာ္မူခဲ့၏။ သမုဒၵရာ၌ လႈိင္းတံပိုးတို႔ကို ေရတြက္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ကုန္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူပင္ ထိုဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကတို႔ကို ေရတြက္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ ခဲ့ကုန္။ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္သည္ ပြင့္လင္းစည္ပင္ခဲ့၏။ ထိုသာသနာေတာ္ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကတို႔သည္ ကိေလသာႏွင့္တကြ ေသျခင္းသည္ မရွိခဲ့ ပါေခ်။ မ်ားေသာအျခံအရံ အေက်ာ္အေစာ ရွိေတာ္မူသည့္ ထိုျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္တရား တည္းဟူေသာ ဆီမီးတိုင္ကို ၫိွထြန္းေတာ္မူခဲ့ၿပီး၍ သတၱ၀ါအေပါင္းကို ကယ္တင္ေတာ္ မူခဲ့ၿပီးလွ်င္ေတာက္ေလာင္ၿပီး မီးပံုႀကိးကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ၀င္သြားေသာ ေနမင္းႀကီးကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း ၿငိမ္းေအးျခင္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

ေစတီေတာ္တည္ထား ကိုးကြယ္ျခင္း
မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ မဂၤလဘုရားရွင္သည္ ၀ႆရ မည္ေသာ ဥယ်ာဥ္၌ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူခဲ့ ၏။ထိုဥယ်ာဥ္၌ပင္ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္ကို တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ၾကရာ ေစတီေတာ္၏ အျမင့္သည္ ယူဇနာ သံုးဆယ္ရွိေတာ္မူခဲ့၏။ သက္ေတာ္ရွည္ၾကာေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္တို႔၏ ဓမၼတာအရ အစိတ္စိတ္မကြဲ၊ တစ္ခဲတည္းေသာ(အသမၻိႏၷ) ဓာတ္ေတာ္ကို ထိုေစတီ ေတာ္ႀကီးအတြင္း၌ ဌာပနာသြင္းခဲ့ၾကကုန္၏။ ဇမၺဴဒိပ္ကြၽန္း၌ ေနကုန္ေသာလူတို႔သည္ အညီအၫြတ္လာၾကကုန္၍ ရတနာခုနစ္ပါးတို႔ျဖင့္ မြမ္းမံျခယ္လွယ္ကာ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ၿပီးဆံုး ေစခဲ့ၾကကုန္သတည္း။

No comments:

Post a Comment