Monday, June 4, 2012

ကာ႑ညဗုဒၶ၀င္

ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ကပ္ကမၻာကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ ကမၻာ တစ္သေခ်ၤလြန္ခဲ့ၿပီ။ ဤဘဒၵ ကမၻာမွ ျပန္၍ေရေသာ္ သံုးအသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာ တစ္သိန္းအထက္၌ ဘုရားတစ္ဆူသာ ပြင့္ေတာ္မူသည့္ သာရကမၻာ တစ္ခု ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုသာရကမၻာ၏ဆုတ္ကပ္ လူတုိ႔၏ အသက္တစ္သိန္း တမ္း၌ ေကာ႑ညဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။

ေကာ႑ညဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
ေကာ႑ညဘုရား အေလာင္းေတာ္သည္ ပါရမီေတာ္တုိ႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္ မူၿပီးသည္၏ အဆံုး၌ အေလာင္းေတာ္တုိ႔၏ဓမၼတာအရ တုသိတာနတ္ျပည္၌ စံေနေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသို႔စံေနေတာ္မူစဥ္ နတ္ျဗဟၼာတို႔က အေလာင္းေတာ္ နတ္သားအား ဘံုသံုးပါး၌ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္၍ လူ႔ျပည္သို႔ သက္ဆင္းကာ ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူရန္ ေတာင္းပန္ခဲ့ၾကကုန္၏။ အေလာင္းေတာ္သည္ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ ေတာင္းပန္ခ်က္ကို လက္ခံေတာ္မူ၍ တုသိတာ နတ္ျပည္မွစုေတကာ လူ႔ျပည္ ရမၼာ၀တီ ေနျပည္ေတာ္ သုနႏၵမင္းႀကီး၏ ေတာင္ညာစံေဒ၀ီ အဂၢမေဟသီ သုဇာတာ မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ သန္႔ရွင္းသိုက္ၿမဳိက္ ၀မ္းၾကာတိုက္၌ ပဋိသေႏၶ စြဲေနစံေပ်ာ္ ကိန္းေအာင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆယ္လ ေစ့ေျမာက္အခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ မယ္ေတာ္မိဖုရားႀကီးမွ သားေတာ္အေလာင္းေတာ္ မင္းသားကို မီး႐ွဴးသန္႔စင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ အေလာင္းေတာ္မင္းသားအား ေကာ႑ည အႏြယ္ကို အစြဲျပဳ၍ ေကာ႑ညမင္းသားဟု အမည္ မွည့္ေခၚခဲ့ၾကသည္။ အေလာင္းေတာ္ ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူေသာအခါ၊ ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာအခါတုိ႔၌ ပုဗၺနိမိတ္ ႀကီးမ်ား ထင္ခဲ့သည့္အျပင္ အေလာင္း ေတာ္ဟူသမွ်တို႔၌ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည့္ ဓမၼတာ အတိုင္း အထူးအ့ံၾသဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ထီးနန္းစိုးစံေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္ ေကာ႑ညမင္းသားသည္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အေရာင္အဆင္း တင့္တယ္ျခင္းရွိေသာ ႐ုစိေဒ၀ီမင္းသမီးႏွင့္ ေရႊလက္ထပ္၍ နန္းရပ္ထီးျဖဴ စိုးစံေတာ္မူခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေသာင္းတို႔ ပတ္လံုးလြန္စြာ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သုစိ ေရႊနန္းေဆာင္၊ သု႐ုစိေရႊ နန္းေဆာင္၊ သုဘ ေရႊနန္းေဆာင္ နန္းျပာသာဒ္သံုးေဆာင္၀ယ္ ေမာင္းမမိႆံ သံုးသိန္းတို႔၏ ျပဳစုယုယမႈကို ခံယူလ်က္ ဥတုသံုးလီ ရာသီအလိုက္ လွည့္လည္စံေနေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းမင္းသား၏ သားေတာ္မွာ ၀ိဇိတေသန မင္းသားျဖစ္၏။

ေတာထြက္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုသို႔ ထီးနန္းစိုးစံေတာ္မူခဲ့ရာ ႐ုစိေဒ၀ီ မိဖုရာႀကီးမွ ၀ိဇိတေသန သားေတာ္ကို ဖြားျမင္ေသာအခါ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း ဟူေသာ နတ္တမန္၊ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ျဖစ္၍ အာဇာနည္ျမင္းကေသာ ရထားကိုစီးလ်က္ ေတာထြက္ကာ ရဟန္းျပဳေတာ္မူ ခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ ေကာ႑ည မင္းသားေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳေတာ္မူသည္ကို ဆယ္ကုေဋေသာ လူတို႔သည္ အတုလိုက္၍ ရဟန္းျပဳေတာ္မူခဲ့ ၾက၏။ အေလာင္းေတာ္သည္ ဆယ္လတို႔ပတ္လံုး ဒုကၠရစရိယာေခၚ ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဆယ္လျပည့္ေသာအခါ ကဆုန္လျပည့္ ဘုရားျဖစ္အ့ံေသာေန႔တြင္ သုနႏၵရြာသူ ယေသာဓရာ သူေဌးသမီး လွဴဒါန္းေသာ ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးေတာ္မူၿပီး ထိုအရပ္ရွိ အင္ၾကင္းေတာ အတြင္းမွာပင္ ေန႔သန္႔စင္ေတာ္မူခဲ့သည္။

ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျခင္း
အေလာင္းေတာ္သည္ အင္ၾကင္းေတာတြင္ ေနခိုေတာ္မူၿပီးေနာက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ အေ>ခအရံရဟန္းအေပါင္းကို စြန္႔ခြာ ခဲ့သည္။ တစ္ပါးတည္း မဟာေဗာဓိပင္ရွိရာ အရပ္သို႔ <ကေတာ္မူခဲ့၏။ လမ္းခရီးအၾကား၌ သုနႏၵာအမည္ရွိေသာ တကၠတြန္းသည္ လွဴဒါန္းအပ္ေသာ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ကို ခံယူေတာ္မူခဲ့ၿပီး ေၾကာင္လွ်ာေဗာဓိပင္သို႔ေရာက္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ လက္ယာရစ္လွည့္၍ အေရွ႕အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ေၾကာင္လွ်ာေဗာဓိပင္ကို ေနာက္ေက်ာျပဳရပ္ေန ေတာ္မူခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ အလွဴခံခဲ့ေသာ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ကို ေၾကာင္လွ်ာေဗာဓိပင္ရင္း၌ အဓိ႒ာန္ျပဳ ၾကဲျဖန္႔ေလလွ်င္ ငါးဆယ့္ခုနစ္ေတာင္ျမင့္ေသာ အပရာဇိတပလင္ေတာ္ ေပၚေပါက္ခဲ့၏။ ထိုအပရာဇိတ ပလင္ေတာ္ ထက္၌ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူလ်က္ အဂၤါေလးပါးရွိေသာ ၀ီရိယကို ေဆာက္တည္ အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့၍ ထိုေန႔ေနမ၀င္မီ မာရ္စစ္သည္ ဗိုလ္ပါတို႔ကို ေအာင္ျမင္ ေတာ္မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ တစ္ဆက္တည္းပင္ ညဥ့္ဦးယံ၌ ပုေဗၺနိ၀ါသÓဏ္၊ သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳ Óဏ္တုိ႔ကို ရေတာ္မူခဲ့သည္။ မိုးေသာက္ယံ၌ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို အႏုလံုပဋိလံု အစုန္အဆန္အားျဖင့္ သံုးသပ္ေတာ္မူၿပီး အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို ၀င္စား ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုစ်ာန္မွ ထၿပီးလွ်င္ ခႏၶာ ငါးပါးတို႔ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူလွ်င္ ထိုခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းႏွင့္ စပ္ေသာငါးဆယ္ေသာ လကၡဏာတို႔ကို အျမင္ရကာ ေဂါၾတဘူÓဏ္တိုင္ေအာင္ ၀ိပႆနာကို ပြားမ်ား ေတာ္မူခဲ့၏။ ေနအ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အရဟတၱမဂ္Óဏ္ႏွင့္တကြ အသာဓာရဏ Óဏ္စေသာ အလံုးစံုေသာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ထိုးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူကာ ေလာက သံုးပါး၌ အတုမရွိေသာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္ မူခဲ့သည္။

ဓမၼစၾကာတရားဦး ေဟာေတာ္မူျခင္း
ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ ေဗာဓိပင္ရင္း၌ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေဗာဓိပင္အနီးမွာပင္ ခုနစ္ပါးေသာဌာနတုိ႔၌ ခုနစ္ရက္စီ ဖလသမာပတ္ ခ်မ္းသာျဖင့္ စံေနေတာ္မူခဲ့သည္။ ရွစ္ခုေျမာက္ သတၱာဟ၌ တရားေဟာရန္ ျဗဟၼာမင္း ေတာင္းပန္ျခင္းကို ၀န္ခံေတာ္မူၿပီးလွ်င္ “ငါသည္ အဘယ္သူအား ေရွးဦးစြာ တရားေဟာရပါမည္နည္း”ဟု စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို အတုလိုက္၍ ရဟန္းျပဳၾကကုန္ေသာ ဆယ္ကုေဋေသာ ရဟန္းတုိ႔ကိုျမင္ေတာ္ မူခဲ့၏။ “ယခုအခါ ထိုရဟန္းတုိ႔သည္ အဘယ္အရပ္၌ ေနကုန္သနည္း” ဟု ၾကည့္႐ႈျပန္ေသာ္ ေဗာဓိပင္မွတစ္ဆယ့္ရွစ္ယူဇနာ ကြာေ၀းေသာ အ႐ုႏၶ၀တီၿမိဳ႕ ေဒ၀၀နေခၚ နတ္သစ္ပင္ေတာ၌ ေနေတာ္မူ ၾကသည္ကို ျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္သည္ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္ေတာ္မူ၍ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ခဏခ်င္းပင္ ထိုေတာသို႔<ကေတာ္ မူေလသည္။ ရဟန္းတို႔သည္ ဘုရားရွင္ <ကလာသည္ကို အေ၀းမွပင္ ျမင္ခဲ့ၾကကုန္၍ ၾကည္ညိဳလွစြာေသာစိတ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္း၊ သပိတ္သကၤန္း လွမ္းယူျခင္း၊ ေနရာေတာ္ ခင္းက်င္း ျခင္း၊ အ႐ိုအေသျပဳျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ ၾကၿပီး ဘုရားရွင္ကို ျခံရံလ်က္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ေနရာတြင္ ထိုင္ေနခဲ့ၾကကုန္၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္သည္ ဆယ္ကုေဋေသာ ရဟန္း တို႔အား ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔ ေဟာေတာ္မူ ျမဲျဖစ္ေသာ ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဓမၼစၾကာေဒသနာေတာ္၏ အဆံုး၌ ရဟန္းေတာ္ဆယ္ကုေဋအမွဴးရွိေသာ နတ္လူကုေဋတစ္သိန္းတုိ႔ သစၥာေလးပါး တရားကို သိကာ ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကေလသည္။

ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ဗ်ာဒိတ္ခံယူျခင္း
ေဂါတမဘုရား အေလာင္းေတာ္သည္ ထိုအခ်ိန္က ၀ိဇိတာ၀ီမည္ေသာ စၾကာမင္း ျဖစ္ခဲ့၍ စႏၵ၀တီျပည္၌ အုပ္စိုး၍ေနခဲ့၏။ ထိုစၾကာမင္းသည္ မ်ားေသာ အျခံအရံရွိကာ တိုင္းသူျပည္သား တို႔အား အျပစ္ဒါဏ္ေပးျခင္း၊ လက္နက္ျဖင့္ ဖိႏွိပ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ တရားႏွင့္ညီစြာ သမုဒၵရာေလး စင္းတုိ႔၏ အဆံုးအထိ စၾက၀ဠာတိုက္ တစ္ခုလံုးကို အုပ္စိုးေတာ္ မူခဲ့၏။ ထိုအခါ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္သည္ ရဟႏၲာကုေဋတစ္သိန္း ျခံရံလ်က္ ေဒသစာရီ <ကခ်ီေတာ္မူခဲ့ရာ စႏၵ၀တီျပည္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူလာခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ အျခံအရံ သံဃာေတာ္ မ်ားႏွင့္တကြ ေကာ႑ညဘုရားရွင္အား ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းကပ္လွဴခဲ့၏။ ေလာက၏ေရွ႕သြား ေကာ႑ည ဘုရားရွင္သည္ အေလာင္းေတာ္၀ိဇိတာ၀ီစၾကာမင္းကို “ဤကမၻာမွ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ကမၻာလြန္ၿပီးေနာက္ ဘဒၵကမၻာ၌ ေဂါတမမည္ေသာ ဘုရားျဖစ္လတ့ံ။ ေညာင္ဗုဒၶေဟ ပင္ရင္း၌ ပြင့္လတ့ံ”ဟူ၍ ဗ်ာဒိတ္စကား >မက္ၾကားေတာ္ မူခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္ သည္ဗ်ာဒိတ္စကား ၾကားရေသာအခါ လြန္စြာ၀မ္းေျမာက္လွသျဖင့္ ႀကီးစြာေသာ ထီးနန္းစည္းစိမ္တို႔ကို ေကာ႑ညဘုရားရွင္အား လွဴဒါန္း၍ ရဟန္းျပဳကာ သမာပတ္ရွစ္ပါး၊ အဘိညာဥ္ငါးပါးတို႔ကို ျဖစ္ေစလ်က္ အသက္အဆံုး၌ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ လားေရာက္ခဲ့ေလသည္။

ေကာ႑ညဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား
ေကာ႑ညဘုရားရွင္၏(အဂၢသာ၀က) ျမတ္ေသာ တပည့္အစံုတို႔ကား အရွင္ဘဒၵမေထရ္ႏွင့္ အရွင္ သုဘဒၵမေထရ္တုိ႔ျဖစ္ၾကကုန္ၿပီး အလုပ္အေကြၽး ရဟန္းကား အရွင္အႏု႐ုဒၶမေထရ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အရွင္မ တိႆာေထရီႏွင့္ အရွင္မဥပတိႆာေထရီတို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ (အဂၢသာ၀ိကာ) ျမတ္ေသာ တပည့္မအစံုတုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္သည္ ေၾကာင္လွ်ာပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ အလုပ္အေကြၽး ဒါယကာ (အဂၢဥပ႒ာက)တို႔ကား ေသာဏႏွင့္ဥပေသာဏတုိ႔ ျဖစ္ကုန္၍ အလုပ္အေကြၽးဒါယိကာမ (အဂၢဥပ႒ိကာ) တို႔သည္ နႏၵာႏွင့္ သိရိမာတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ေကာ႑ညဘုရားရွင္၏ အရပ္ေတာ္မွာ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ ျမင့္ေတာ္မူ၍ လမင္းကဲ့သို႔လည္း ေကာင္း၊ ေနမင္းကဲ့သို႔လည္းေကာင္း တင့္တယ္ေတာ္မူပါေပ၏။

(ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီးမ်ား
ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ အ႐ုႏၶ၀တီၿမိဳ႕ ေဒ၀၀နေခၚ နတ္သစ္ပင္ ေတာ၌ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေတာထြက္ေတာ္မူစဥ္ကအတုလိုက္၍ ရဟန္းျပဳ ခဲ့ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္ ဆယ္ကုေဋတုိ႔ကို အမွဴးထား၍ နတ္လူကုေဋ တစ္သိန္းတုိ႔အားဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူ သည့္ တရားပြဲသည္ ေရွးဦးစြာေသာ (ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ၌ ရဟန္းေတာ္ဆယ္ကုေဋ အမွဴးရွိေသာ နတ္လူကုေဋတစ္သိန္းတို႔ သစၥာေလးပါး တရားကိုသိကာ ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ အခါတစ္ပါး၀ယ္ မဂၤလသုတၱန္ ေဒသနာတရားပြဲႀကီး၌ စၾက၀ဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔သည္ ဤစၾက၀ဠာမွာပင္ စည္းေ၀းခဲ့ၾကကုန္၏။ ထိုအစည္းအေ၀းႀကီး၌ အမ်ဳိးအမည္ မထင္ရွားေသာ နတ္သား တစ္ေယာက္သည္ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္အား “ဤေလာက၌ သတၱ၀ါမ်ားႀကီးပြား ေၾကာင္းေခၚ မဂၤလာတရားေတာ္သည္ အဘယ္ တရားမ်ား ပါနည္း”ဟု မဂၤလာျပႆနာကို ေမးေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ထိုနတ္သားကို တရားေထာက္ျပဳ၍ မဂၤလာတရား ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားပြဲကား ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ (ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ၌ ကုေဋကိုးေသာင္းေသာ နတ္လူျဗဟၼာတို႔ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾက ကုန္၏။ ေအာက္မဂ္၊ ေအာက္ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကား အပိုင္းအျခားမရွိေအာင္ မ်ားျပားခဲ့သည္။ ေကာ႑ညဘုရားရွင္ ေရမီးအစံုစံုေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကိုျပ၍ တိတၳိတို႔ကို ဆံုးမေတာ္မူစဥ္ ေကာင္းကင္၌ တည္ေတာ္မူလ်က္ ေဟာေတာ္မူေသာ တရားပြဲသည္ တတိယသံုးႀကိမ္ ေျမာက္(ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားပြဲ၌ လူနတ္ျဗဟၼာ ကုေဋ ရွစ္ေသာင္း အရဟတၱဖိုလ္သုိ႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ၾကကုန္၍ ေအာက္မဂ္ေအာက္ဖိုလ္တို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳခဲ့ၾကေသာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔ အေရအတြက္ကား မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀းမ်ား
ေကာ႑ညဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တြင္ တပည့္သာ၀က အစည္းအေ၀း သံုးႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ စႏၵ၀တီၿမဳိ႕ကို အမွီျပဳ၍ စႏၵာရာမ ေက်ာင္းတိုက္၌ ပထမ၀ါကပ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ထုိစႏၵ၀တီၿမဳိ႕၌ သုစိႏၶရပုဏၰား၏သား ဘဒၵလုလင္ႏွင့္ ယေသာဓရာပုဏၰား၏သား သုဘဒၵလုလင္ ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ေမွာက္ေတာ္၌ တရားေတာ္ကို နာၾကားခဲ့ရ၍ ၾကည္ညဳိလွသျဖင့္ လုလင္အေပါင္း တစ္ေသာင္း တို႔ႏွင့္ တကြ ဘုရားရွင္ထံ၌ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထိုရဟန္း တို႔သည္ မၾကာမတင္ ရဟႏၲာမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ နယုန္လျပည့္ေန႔၌ သုဘဒၵမေထရ္အမွဴးရွိေသာ ရဟႏၲာေပါင္း ကုေဋ တစ္သိန္း ျခံရံလ်က္ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုအစည္း အေ၀းကား ေရွးဦးစြာေသာ သာ၀က အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခါတစ္ပါး၌ ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ သားေတာ္ ၀ိဇိတေသနမင္းသား ရဟန္းျပဳၿပီးေနာက္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္သည့္ေန႔တြင္ ထို၀ိဇိတေသန မေထရ္အမွဴးရွိေသာ ရဟႏၲာကုေဋတစ္ေသာင္းတို႔ အလယ္၌ သီတင္းသံုးကာ၊ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ကို ျပေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းကား ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ သာ၀က အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခါတစ္ပါး၌ ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ ဇနပုဒ္မ်ားသို႔ ေဒသစာရီလွည့္လည္ ေတာ္မူခဲ့ရာတြင္ကုေဋကုိးဆယ္ အျခံအရံရွိေသာ ဥေဒနမင္းကို အျခံအရံပရိသတ္ႏွင့္တကြ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုရဟန္းေတာ္မ်ား အရဟတၱဖိုလ္သုိ႔ ေရာက္သည္ရွိေသာ္ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္သည္ ဥေဒန ရဟန္းအမွဴးရွိေသာ ရဟႏၲာေပါင္း ကုေဋကိုးဆယ္တို႔၏ အလယ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူလ်က္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုအစည္းအေ၀းကား တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ တပည့္သာ၀က အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေကာ႑ည ဘုရားရွင္သည္ (ဓမၼာဘိသမယ) တရားပြဲႀကီး သံုးႀကိမ္ သာ၀က (သႏၷိပါတ) အစည္းအေ၀းႀကီး သံုးႀကိမ္ တို႔မွ တစ္ ပါး အေၾကာင္း အတၳဳပၸတ္အား ေလ်ာ္စြာ တရားေဟာေတာ္မူရာ၌ ကြၽတ္တမ္း၀င္ခဲ့ေသာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔ကား မေရမတြက္ႏိုင္ ေအာင္ပင္ မ်ားျပားခဲ့သည္။

ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္း
ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးသည္ ကိေလသာအညစ္အေၾကး ကင္းေသာ ရဟႏၲာတို႔ျဖင့္ လွပ၏။ ဆန္းၾကယ္၏။ မိုးေကာင္းကင္သည္ နကၡတ္တာရာတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္လည္း ကိေလသာကင္းကြာ ရဟႏၲာအျခံအရံတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္ေတာ္မူပါေပ၏။ ထိုရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဂုဏ္အားျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ဖြယ္ရာကင္း၏။ မ်ားေသာအေက်ာ္အေစာရွိေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ လွ်ပ္စစ္ျပက္ သကဲ့သို႔ တန္ခိုးေတာ္ကိုျပၿပီးလွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္ မူၾကေလကုန္၏။ ေကာ႑ညဘုရားရွင္ကား ပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲ့ေလၿပီ။ ဘုရားရွင္၏ အတုမရွိေသာ တန္ခိုးေတာ္ Óဏ္ျဖင့္ ပြားေစအပ္ေသာ သမာဓိေတာ္တို႔သည္ ကြယ္ေပ်ာက္ ခဲ့ေလၿပီ။အလံုးစံုေသာ သခၤါရတရားတို႔သည္ အႏွစ္မရွိကုန္။ မတည္ျမဲၾကဘဲ အခ်ည္းႏွီးတို႔သာ ျဖစ္ၾကေလကုန္ၿပီ။

ေစတီတည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း
သစၥာေလးပါးတရားကို သိေတာ္မူေသာ ေကာ႑ညဘုရားရွင္သည္ စႏၵာရာမေက်ာင္းတိုက္၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ထိုေက်ာင္းတိုက္ အတြင္း၌ပင္ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္ကို တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကရာ ေစတီေတာ္၏ အျမင့္သည္ခုနစ္ယူဇနာရွိခဲ့သည္။ သက္ေတာ္ ရွည္ၾကာေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ဓမၼတာအရ အစိတ္စိတ္မကြဲ တစ္လံုး တစ္ခဲတည္း တည္ရွိေသာ (အသမၻိႏၷ) ဓါတ္ေတာ္သည္ ေရႊဆင္းတုကဲ့သို႔ တည္ေတာ္မူခဲ့၏။ ထို(အသမၻိႏၷ) ဓါတ္ေတာ္ကိုထိုေစတီေတာ္ အတြင္း၌ ဌာပနာသြင္းခဲ့ၾကကုန္၏။ ဇမၺဴဒိပ္ကြၽန္း၌ေနကုန္ေသာ လူတို႔သည္ အညီအၫြတ္ လာကုန္၍ ရတနာခုနစ္ပါးတို႔ျဖင့္ မြမ္းမံျခယ္လွယ္ကာ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ၿပီးဆံုးေစခဲ့ ၾကကုန္သ တည္း။

No comments:

Post a Comment