ေတမိယဇာတ္ေတာ္သည္ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔ အနက္
ပထမဦးဆံုးဘ၀ျဖစ္စဥ္ မွတ္တမ္း၀င္ေသာ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္
သာဝတၳိျပည္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္
သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မဟာဘိနိကၡမ ပါရမီေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဂါထာေပါင္း ၁၂၁
ဂါထာခြဲတို႔ျဖင့္ တန္ဆာစီျခယ္ေသာ ေတမိယဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။
ဤေတမိယဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို မင္းဘူးၿမိဳ႕ ေလသာေက်ာင္းတိုက္၌ သီတင္းသုံးေသာ
မင္းဘူးဦးၾသဘာသမင္းဘူးဦးၾသဘာသ အရွင္သူျမတ္သည္ ဒါယကာ ေမာင္ဝက အဖန္အလဲလဲ
ေတာင္းပန္အပ္သည္ျဖစ္၍ ျမန္မာစကားေၿပ သက္သက္ျဖင့္ ျပဳစုေရးသားရာ
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၈ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလဆန္း ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးေျမာက္သည္။
ထိုေတမိယဇာတ္ေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါ ဗာရာဏသီျပည္ ကာသိတိုင္းကို အစိုးရေသာေၾကာင့္
ကာသိကရာဇ္ အမည္ရွိေသာ မင္းသည္ မင္းျပဳ၏။ ထိုမင္း၏ မိဖုရားကား မဒၵရာဇ္တိုင္း
သာဂလျပည္ မဒၵရာဇ္မင္း၏ သမီးေတာ္ စႏၵာေဒဝီျဖစ္သည္။ ထိုမိဖုရားႀကီးမွစ၍
မင္းေမာင္းမ အေပါင္းတို႔တြင္ တစ္ေယာက္ေသာ မိဖုရားေမာင္းမတို႔မၽွ သားသမီး
မထြန္းကားၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗာရာဏသီ ျပည္သူျပည္သား အေပါင္းတို႔သည္
ထီးေမြနန္းေမြကို ဆက္ခံရန္ သားဆုကို ေတာင္းပါမည့္အေၾကာင္း မင္းရင္ျပင္၌
အညီအညြတ္ စည္းေဝး၍ ကာသိကရာဇ္အား ေလၽွာက္ထားၾကကုန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
မင္းႀကီး၏ တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေသာ ေမာင္းမအေပါင္းတို႔သည္
မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာ နတ္တို႔ကို ပူေဇာ္တင္ကိုး၍ သားဆုကို ေတာင္းၾကကုန္၏။
သို႔ရာတြင္ စႏၵာေဒဝီ မိဖုရားႀကီး၌သာလၽွင္ သားဆုပန္သည့္ အလိုေတာ္ျပည့္၍
ေတမိယဟူေသာ အေလာင္းေတာ္ မင္းသားသည္ ဖြားျမင္ေလသည္။
တေန႔သ၌ မင္းႀကီးသည္ တစ္လသား သားငယ္ကို မိဘတို႔၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ အဟုန္ျဖင့္
ရင္ခြင္၌ထား၍ မုတ္တံခါးနန္ရင္ျပင္ သဘင္ေတာ္ ထီးျဖဴရိပ္မွာ စိတ္ႏွလုံး
ခ်မ္းေျမ့စြာ ေနေလသည္။ ထိုအခါ မင္းခ်င္းတို႔သည္ ခိုးသူေလးေယာက္ကို
ဖမ္းယူခ်ီေႏွာင္၍ မင္းႀကီးအား ဆက္လာေလ၏။ ထိုအခါ မင္းႀကီးလည္း ခိုးသူတို႔ကို
အမ်ားေၾကာက္ရြံ့ ထိတ္လန႔္ေအာင္ ထင္ရွားစြာ စီရင္ဟု ဆိုေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ဆိုေသာ မင္းႀကီးစကားကို တစ္လသားအရြယ္ မင္းသားငယ္ ၾကားသိေလေသာ္
ေရွးဘဝက ဗာရာဏသီျပည္ဝယ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ မင္းျပဳခဲ့သည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္
ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းမၽွ ငရဲသို႔ လားခဲ့ရသည္ကို ပါရမီအေလ်ာက္
ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့မိ၍ မင္းျပဳရမည့္ အျခင္းအရာကို
မ်ားစြာတုန္လွုပ္မိေလသည္။
ထိုအခါ ေရွးက အမိျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ ထီးျဖဴေတာ္ေစာင့္ နတ္သမီးသည္
ေတမိယမင္းသားအား ဆြံ့၊ အ၊ နားပင္း၍ လူျခင္းမတူေသာ ကာလကဏၰီကဲ့သို႔ ဟန္ေဆာင္၍
ေနရန္ အႀကံေပးေလေသာ္ ေတမိယမင္းသားသည္ ထိုအႀကံအတိုင္း တစ္ပါးေသာ
သူငယ္မ်ားကဲ့သို႔ မငို၊ အလိုအေလ်ာက္ လက္ေျခတို႔ကိုလည္း မယူမသိမ္း၊
မွိန္းမွိန္းရွက္ရွက္ အိမ္စက္ေမြ႕ျခင္းလည္းမရွိ။ နား၊ မ်က္စိတူ႐ူ
အျမႇဴအေဖ်ာ္ ေမးေခၚျငားလည္း မၾကားေယာင္သဖြယ္ တိမ္းဘက္လွည့္၍ မၾကည့္ရွု၊
ျပဳစုထိန္းသူတို႔ ထားတိုင္းေသာ ေျခလက္မ်က္ႏွာ ဣရိယာပတ္ျဖင့္သာလၽွင္
အဂၤါသုံးတန္ကို အဓိ႒ာန္ျမဲစြာႏွင့္ ပါရမီျဖည့္ေတာ္မူ၏။
ထိုသို႔ မင္းသား မတုန္မလွုပ္ ေနေၾကာင္းကို အထိန္းေတာ္တို႔ သိလတ္ေသာ္
မင္းႀကီးအား ေလၽွာက္ထားၿပီးလၽွင္ သုခမိန္တို႔ျဖင့္ တိုင္ပင္၍ တစ္ႏွစ္အရြယ္၌
နို႔ရည္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္၌ မုန႔္ခဲဖြယ္ျဖင့္
အလိုစမ္းျခင္း၊ သုံးႏွစ္အရြယ္၌ သစ္သီးျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ေလးႏွစ္အရြယ္၌
ကစားဖြယ္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ငါးႏွစ္အရြယ္၌ ေဘာဇဥ္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊
ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္၌ မီးျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္၌ ဆင္ျဖင့္
အလိုစမ္းျခင္း၊ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္၌ ေႁမြျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ကိုးႏွစ္အရြယ္၌
ကေခ်သဘင္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္၌ သန္လ်က္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊
တဆယ့္တစ္ႏွစ္အရြယ္၌ ခ႐ုသင္းျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ တဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္၌
စည္ႀကီးျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ တဆယ့္သုံးႏွစ္အရြယ္၌ ဆီမီးျဖင့္
အလိုစမ္းျခင္း၊ တဆယ့္ေလးႏွစ္အရြယ္၌ တင္လဲျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊
တဆယ့္ငါးႏွစ္အရြယ္၌ မစင္ျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ တဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္၌
မီးမယ္ျဖဴးျဖင့္ အလိုစမ္းျခင္း၊ တဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္၌ ကေခ်သည္ျဖင့္
အလိုစမ္းျခင္းဟူ၍ မင္းအမတ္တို႔သည္ ေတမိယမင္းသား၏ အလိုကို သိရေအာင္
ဆယ့္ခုနစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ အလိုစမ္းၾကကုန္၏။ သို႔ရာတြင္ အမွန္ကို
မေလၽွာက္ထားနိုင္ေၾကာင္း သိရေသာ္ မင္းႀကီးသည္ ပုေရာဟိတ္ ပုဏၰားတို႔အား
ေခၚယူေမးျမန္းျပန္ရာ ပုေရာဟိတ္တို႔သည္ ေတမိယမင္းသားအား က်က္သေရမရွိ
သည္ျဖစ္၍ အမဂၤလာ အဂၤါခ်ိဳ႕ယုတ္ေသာ ျမင္းရထား၌ တင္ေစ၍ သုႆန္တစျပင္၌
ျမႇုပ္ႏွံသျဖင့္ ေဖ်ာက္ရန္သင့္မည္ဟု ဓမၼဝတ္ကို မငဲ့ကြက္ပဲ ေလၽွာက္ထားၾကသည္။
ထိုအခါ မယ္ေတာ္ စႏၵာေဒဝီ မိဖုရားႀကီးသည္ ေရွးအခါက မိမိလိုရာ
ခြင့္ေတာင္းေစဟူေသာ အမိန႔္ကို မင္းႀကီးထံမွ ကတိရရွိၿပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း
သားေတာ္ေတမိယမင္းသား အသက္ခ်မ္းသာစိမ့္ေသာငွာ သားေတာ္အား ထီးေမြနန္းေမြ
ေပးအပ္ရန္ ေတာင္းဆိုေလ၏။ မင္းႀကီးျငင္းလတ္ေသာ္ မိဖုရားလည္း တသက္တာမၽွ
မင္းအျဖစ္မရလၽွင္ ခုနႏွစ္ သို႔တည္းမဟုတ္ ခုနစ္လ၊ ေျခာက္လ၊ ငါးလ၊ ေလးလ၊
သုံးလ၊ ႏွစ္လ၊ တစ္လ၊ ဆယ့္ငါးရက္၊ ခုနစ္ရက္ စသည္ျဖင့္ တတ္နိုင္သမၽွဆုကို
ရေလေအာင္ ေလၽွာက္ထားရာ ေနာက္ဆုံး၌ ေတမိယမင္းသားအား ခုနစ္ရက္ ထီးနန္းအပ္ေလ၏။
ဤခုနစ္ရက္ ထီးနန္းစိုးစံေနစဥ္ မယ္ေတာ္ စႏၵာေဒဝီ မိဖုရားသည္
ေတမိယမင္းသားအား စကားေျပာပါရန္ ေတာင္းပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေတမိယ
မင္းသားသည္ မယ္ေတာ္တစ္ေယာက္ကို မေထာက္မထား သနားျခင္း မရွိေလဟန္ျဖင့္
အဓိ႒ာန္မပ်က္ရေအာင္ မတုန္မလွုပ္သာလၽွင္ ေနေတာ္မူသည္။
ထိုေၾကာင့္ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ ရထားမွူးသည္ ေတမိယမင္းသားအား
ေျမတြင္ျမႇုပ္အံ့ဟု သုႆန္သို႔ ထုတ္ေလသည္။ ထိုအခါမွ ေတမိယမင္းသားသည္ ‘ငါကား
အထက္က ပညာစြမ္း၊ ကိုယ္စြမ္းကို ဖုံးလႊမ္းျမႇုပ္တိမ္ အခ်ိန္အခါ မဟုတ္သျဖင့္
ထုတ္ျပျခင္းမျပဳ၊ ယခုမူကား ပညာႏွင့္ ကိုယ္အားကို ထင္ရွားစြာ
ထုတ္ျပသင့္ေသာအခါ ေရာက္ၿပီ’ ဟုယူဆလ်က္၊ ရထားမွ ေျမသို႔သက္ၿပီးလၽွင္
အဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ဝတ္ဆင္ရန္ ေတာင့္တေတာ္မူေလ၏။ ထိုေတာင့္တခ်က္အရ
ဝိသၾကဳံနတ္သားက သိၾကားမင္းကိုယ္စား ဝတ္လဲေတာ္ကို ဆက္သရာ ထိုဝတ္လဲေတာ္ကို
ဝတ္၍ ရထားမွူး သုနႏၵာႏွင့္ စကားဆိုေတာ္မူ၏။ ဘုရားေလာင္း ေတမိယမင္းသားသည္
ရထားမွူးအား အေဆြခင္ပြန္းတို႔အား မျပစ္မွားထိုက္ေၾကာင္း မိတၱပူဇာေဒသနာ
ဆယ္ဂါထာျဖင့္ တရားဓမၼေဟာျပသည္တြင္ ရထားမွူးသည္ ေတမိယမင္းသား၏
အျဖစ္သနစ္ကိုသိ၍ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၿပီးလၽွင္ မင္းျပဳေတာ္မူပါရန္
ေလၽွာက္ထားေလသည္။
ေတမိယမင္းသားကား မင္းအျဖစ္ကိုစြန႔္၍ ရဟန္းျပဳလ်က္ ခ်မ္းသာစြာေနမည္ကို
ေျပာျပ၍ ခမည္းေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အား
ကန္ေတာ့လိုက္ေၾကာင္းကို မွာၾကားကာ ရထားမွူးကို ေနျပည္ေတာ္သို႔ လႊတ္ေလသည္။
ရထားမွူးလည္း ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေရာက္၍ အေၾကာင္းစုံကို ေလၽွာက္ထားေလေသာ္
မယ္ေတာ္၊ ခမည္းေတာ္ စသည္တို႔သည္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၿပီးေသာ
ေတမိယမင္းသားထံသို႔ ကိုယ္တိုင္လိုက္လာၾကၿပီးေနာက္ ေတမိယမင္းအား
မင္းအျဖစ္ကို ယူပါရန္ ေတာင္းပန္လတ္ေတာ္ ေတမိယမင္းသည္ ေတာထြက္ျခင္း၏
အက်ိဳးကိုျပ၍ တရားဓမၼေဟာၾကားသည္တြင္ မယ္ေတာ္၊ ခမည္းေတာ္မွအစ ဗာရာဏသီ
တစ္ျပည္လုံးသည္ ဥစၥာ၊ စည္းစိမ္ဟူသမၽွတို႔ကို စြန႔္လႊတ္၍ ေတာထြက္ကာ
ရဟန္းျပဳၾကေလသည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ ဗာရာဏသီ ျပည္သူျပည္သားတို႔
ရဟန္းျပဳၾကသည္ဟူေသာ သတင္းကို ၾကားသိရေသာ္ အနီးအနားရွိ ခုနစ္ျပည္ေထာင္
မင္းအေပါင္းတို႔လည္း ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳၾကေလကုန္သည္။
No comments:
Post a Comment